fallback

SUV сегментът бележи рекордно висок пазарен дял в Европа през септември

Междувременно от JATO Dynamics очакват Model Y на Tesla да стане най-продаваният автомобил в региона за 2023 г.

20:03 | 01.11.23 г.

Регистрациите на нови превозни средства в Европа се увеличават с 10% до 1 155 648 броя през септември, отбелязвайки най-бавния си темп на растеж, отчетен тази година. В сравнение със септември 2020 г., когато пандемията от Covid оказва влияние върху пазара, общият обем е намалял с 11%.

„Въпреки финансовия натиск като ускорената инфлация и растящите лихвени проценти, наред с геополитическата несигурност, европейският автомобилен пазар отбеляза постоянен растеж през тази година. Макар електромобилите да са ключов двигател на този растеж, малко вероятно е това да се задържи дълго време, като се има предвид, че наистина достъпните алтернативи на двигателя с вътрешно горене сега остават рядкост на пазара“, коментира Фелипе Муньос, глобален анализатор в JATO Dynamics.

Търсенето на електрически превозни средства остава стабилно въпреки липсата на достъпни електромобили на пазара. През септември регистрациите на електромобили достигат общо 186 380 броя, което представлява 16,1% от пазара в Европа – увеличение от 13% в сравнение със септември 2022 г. От началото на годината са регистрирани общо 1 465 249 нови електрически пътнически автомобила, което е 47% увеличение в сравнение със същия период на миналата година.

Продажба на нови коли в Европа през септември по сегмент. Източник: JATO

„Въпреки по-високите цени тези превозни средства имат значително присъствие на пазара“, подчертава Муньос.

Популярността на SUV автомобилите продължава да подкрепя продажбите на електрически модели – този сегмент представлява 60% от общите продажби на електромобили през септември. Пазарният дял на тези превозни средства при общия пазар достига 54%.

„Влиянието на SUV-овете върху традиционния пазар се отрази и на пазара на електромобили. Тяхното силно представяне при продажбите се дължи до голяма степен на все по-широкото предлагане, обхващащо както луксозните, така и по-малките и по-достъпни модели“, изтъква Муньос.

През септември електрическият SUV на Tesla, Model Y, беше най-популярният нов автомобил в Европа с 29 309 регистрирани бройки – оглавявайки както месечната, така и годишната класация.

„Много вероятно е Tesla Model Y да завърши годината като най-продаваното ново превозно средство в Европа. Като се има предвид силното представяне на Tesla в цялата гама, марката също така има потенциала да шокира индустрията, като изпревари по продажби традиционните местни производители на оригинално оборудване като Fiat или Citröen“, прогнозира Муньос.

Въпреки успеха на Model Y регистрациите на Tesla паднаха с 19% през септември поради намаляващото търсене на Model 3. Седанът от среден клас в момента е подложен на фейслифт, който може да попречи на продажбите в краткосрочен план, докато потребителите чакат пристигането на нов модел.

За разлика от Tesla, MG регистрира повече от 26 500 продадени бройки, отбелязвайки 91% увеличение спрямо същия месец на миналата година. По този начин марката успява да продаде от началото на годината близо 163 200 превозни средства, което е ръст от 126 на сто.

По отношение на обема MG вече превъзхожда конкурентите си, включително Suzuki, Mazda и Mini. Миналия месец MG 4 се нареди на второ място по регистрации сред електромобилите в Европа – най-доброто му представяне от септември 2022 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:03 | 01.11.23 г.
fallback
Още от Новини виж още