Renault SA и Nissan Motor Co. постигнаха споразумение за ребалансиране на техния 24-годишен съюз, проправяйки пътя за нови отношения след години на търкания между двете автомобилни компании, съобщава Bloomberg.
Автомобилните производители обявиха в сряда създаването на френски тръст, на който Renault ще прехвърли 28,4% от акциите на Nissan. Компаниите за първи път разкриха плановете си за тръста през януари.
Renault Group и Nissan вече имат кръстосано дялово участие от по 15% със задължения за блокиране и изчакване, става ясно от изявление на компаниите и техния по-малък партньор Mitsubishi Motors Corp.
Ръководителите на Renault повториха през последните седмици, че персоналът вече не трябва да споделя информация с колегите си от Nissan, след като френският автомобилен производител обяви през септември, че някои аспекти на алианса ще бъдат прекратени до края на годината.
От всичко постигнато до момента става ясно, че членовете на алианса все повече ще се дистанцират.
Renault е съобщила на служителите през септември, че се отдалечава от общите структури с Nissan в полза на нов подход за съвместна работа „проект по проект“, споделят източници, запознати с темата. Промяната в съвместната организация за покупки на компаниите означава, че те вече няма да обменят информация редовно поради антитръстови опасения.
Продажбата на акциите, притежавани от попечителя, ще бъде координирана с Nissan, който ще има правото на първа оферта за закупуването им. Тръстът няма да е задължен да продава акциите в рамките на определен период от време.
Новата сделка, представена на инвеститорите в Лондон през февруари, следва месеци на напрегнати преговори, които почти се провалиха в края на миналата година поради спорове относно интелектуалната собственост и несъгласието относно оценката на подразделението на Renault за електрически превозни средства и софтуер Ampere, в което Nissan се съгласи да инвестира.
Алиансът е основан през 1999 г., когато Renault спасява Nissan с парична инжекция и двете компании създават едно от най-големите автомобилни партньорства в индустрията. Съперничеството и взаимните подозрения се натрупват през годините и достигат своя връх, когато бившият председател Карлос Гон сподели, че открито обмисля сливането на двете компании, което допринесе за неговия крах.
Сега Renault планира да използва постъпленията от продажбата на дялове в Nissan, за да продължи да инвестира в Ampere, в звеното за спортни автомобили Alpine и в бизнеса с рециклиране, изтъква главният финансов директор на Renault Тиери Пиетон пред анализатори.
„За нас това е въпрос на разпределяне на капитала към неща, които ще осигурят по-добра възвръщаемост на инвестициите в сравнение с това, което получаваме или очакваме да получим от Nissan“, добавя Пиетон.


Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ