fallback

General Motors запазва короната при продажбите на нови коли в САЩ през 2023 г.

Общите продажби на американския пазар за миналата година достигат 15,5 млн. броя, като делът на електрифицираните модели възлиза на около 17%

10:55 | 04.01.24 г.

Американският автомобилен концерн General Motors Co. изпревари конкурента си Toyota Motor Corp., запазвайки лидерското си място на пазара в САЩ през 2023 г., след като възстановяването на веригите на доставка и устойчивото търсене осигуриха на местната индустрия най-добрата ѝ година от началото на пандемията, пише Ройтерс.

Базираната в Детройт GM успя да се възстанови бързо от стачката на работниците в сектора, като записа общо 2,6 млн. продадени нови коли в САЩ през миналата година, което е с 14,1% повече спрямо обемите за 2022 г. Междувременно продажбите на Toyota на американския пазар растат с 6,6% до около 2,25 млн. автомобила.

Като цяло продажбите на нови превозни средства в САЩ миналата година завършиха на ниво от около 15,5 млн. броя, от които електрифицираните превозни средства, включително хибридите, съставляват близо 17%, показват данни, публикувани от Wards Intelligence. Това е най-високото ниво на продажби от 2019 г. и надхвърля обемите от близо 13,9 млн. броя, регистрирани през 2022 г., изчислява консултантската компания Cox Automotive.

Стабилното възстановяване на продажбите затвърждава мнението на някои икономисти, че икономиката на САЩ устоява на шока от бързото покачване на лихвените проценти, без да изпадне в рецесия, въпреки че някои анализатори предупредиха, че по-високите разходи по заеми могат да окажат влияние върху търсенето тази година.

„Високите цени на автомобилите и високите лихвени проценти остават в индустрията за момента“, посочват от Cox Automotive.

Търговците на автомобили трябваше да предложат щедри стимули и отстъпки през декември, за да изчистят инвентара от по-стари модели след две години въздържане от промоции.

„Това е третата поредна година, в която потребителите в САЩ харчат повече от половин трилион долара за закупуване на нови превозни средства“, изтъква JD Power в доклад, представен през декември.

Междувременно делът на електромобилите от потребителските разходи в САЩ расте през 2023 г.

Toyota обяви в сряда, че продажбите на електрифицирани превозни средства, които включват хибридни превозни средства и изцяло електрически модели, са нараснали с 30,4% до 657 327 автомобила, което представлява 29,2% от общите ѝ продажби на американския пазар.

Продажби на нови превозни средства в САЩ за периода 2014-2023 г.

Продажбите на изцяло електрически коли на Toyota, включващи BZ4X и Lexus RZ, възлизат на общо 14 715 броя през 2023 г. и представляват около 2,23% от общите продажби на електрифицирани превозни средства на японската група.

GM в същото време е продала 75 883 електромобила - от които 62 045 са модел Bolt, а 13 838 са базирани на платформата Ultium.

Автомобилният производител от Детройт очаква силното търсене да продължи и през 2024 г. и прогнозира общи продажби в индустрията от 16 млн. превозни средства.

GM обяви, че ще предложи стимули от 7500 долара за своите електромобили, които са загубили достъп до федералната помощ, гарантирана от Закона за намаляване на инфлацията (IRA).

Южнокорейската Hyundai Motor Co., която отчете ръст на продажбите от 11% на годишна база, е продала за периода общо 55 783 електромобила.

Очаква се продажбите на електромобили в САЩ да са били около 8% от общите продажби на автомобили през 2023 г., като този брой ще нарасне до около 10% тази година, прогнозира Cox. Но анализаторите казват, че високите лихвени проценти ще навредят и на търсенето на електромобили.

„Продажбите на електромобили вероятно ще продължат да растат, но не с астрономическия темп, на който индустрията се радваше през изминалите години“, изтъква AutoForecast Solutions.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:56 | 04.01.24 г.
fallback
Още от Новини виж още