Японският автомобилен производител Honda Motor Co. планира да пусне нова серия електрически превозни средства от 2026 г., тъй като се опитва да навакса разликата с международните конкуренти в глобалния преход към електромобили, съобщава Ройтерс.
Вторият по големина производител на автомобили в Япония отчита бавно увеличение на продажбите на електрически модели, изоставайки от европейските и американските си конкуренти като General Motors и Volkswagen, като същевременно се сблъсква с предизвикателство в лицето на компаниите, изцяло фокусирани върху електрическата мобилност, като Tesla и BYD.
Honda представи своя Honda 0 Series и още два концептуални модела на търговското изложение CES в Лас Вегас, които трябва да ѝ помогнат да постигне своята цел до 2040 г., когато всички продавани от компанията модели трябва да бъдат задвижвани с батерии или с горивни клетки.
Автомобилният производител планира да пусне първите модели от новата си серия до 2026 г., споделят ръководители на Honda по време на пресконференция в Токио. Серията ще дебютира в световен мащаб, стартирайки от пазара в Северна Америка.
Представителите на ръководството на Honda не споделят подробности за новата продуктова гама, като цени или общия брой на подготвяните модели.
Автомобилите, задвижвани с батерии, представляват по-малко от 0,5% от световните продажби на Honda от около 2,8 млн. броя през първите девет месеца на 2023 г., като обемите им достигат около 11 000 превозни средства.
Японската марка продаде около 10 400 електромобила, или около 93%, в Китай, и нито един в Северна Америка.
По-рано Honda заяви, че планира да произвежда 2 млн. електромобила годишно в световен мащаб до 2030 г. и си постави за цел да представи 30 модела, захранвани изцяло батерия до същата година.
В рамките на тази седмица представители на Honda и на властите в Канада ще се срещнат, тъй като компанията обмисля да изгради монтажен завод за електромобили в страната на стойност 2 трлн. йени (13,9 млрд. долара), съобщават канадски медии.
„Има възможност да построим завод в Канада“, заяви главният изпълнителен директор на Honda Тошихиро Мибе пред журналисти във вторник в Лас Вегас, цитиран от японското издание Nikkei.
Един концептуален модел, който Honda показа на търговското изложение CES, се нарича Saloon. Макар че някои елементи от дизайна подлежат на промени, концепцията вероятно ще прилича доста на планираната серийна версия, посочват представители на компанията в Токио.
Другата концепция, която автомобилният производител разкри, е Space-Hub, превозно средство, подобно на ван, което може да побере до седем души.
Honda също разкри, че новата електромобилна серия ще разполага с обновено лого, което ще използва по-наклонен и по-елегантен дизайн от съществуващия.


Рекорден брой деца се включиха в коледните турнири във Варна
Само за два месеца - 65 магазина са завишили цените необосновано преди еврото
Турски F-16 свалиха дрон "извън контрол" над Черно море
24% повече приходи са регистрирали хотели във Варна в сравнение с миналата година
Устойчив ръст на заболеваемостта от грип във Варна, най-засегнати са децата
Хедър Конли: Има реален напредък в преговорите в Берлин
Венецуелският петрол, съхраняван в морето, защитава Китай при натиска на САЩ
Тръмп: Краят на войната е по-близо от всякога
Готови ли са САЩ за още натиск над Русия
САЩ предложиха на Украйна гаранции в стил Член 5
Renault слага край на най-малко известната си марка
Електрическият кросоувър на Bentley ще повтаря Porsche Cayenne
Полицаи получиха "умни" очила за борба с нарушители
ID. Polo - избор от 4 двигателя и цена под 25 000 евро
Audi възражда легенда от 90-те години
Сачева, ГЕРБ-СДС: Решени сме да влезем в еврозоната с приет бюджет
В Полша задържаха студент, планирал атака на коледен базар
Милиардер дари 99 999 долара на героя от плажа Ахмед
Блъснатото в София 15-годишно дете е оперирано и е в стабилно състояние