Honda Motor Co. започна да проучва евентуално партньорство с южнокорейския производител на стомана POSCO Holdings за рециклиране на батерии за електрически превозни средства и други инициативи, съобщава Nikkei Asia Review, цитирайки японския производител на автомобили. Инициативата на компанията отразява нейните стремежи да направи по-устойчива своята верига на доставки на фона на очаквания ръст в търсенето на суровини и компоненти.
Honda има установени отношения с POSCO при доставката на стоманени листове за автомобилни каросерии. Сега компаниите ще проучат възможността за доставка на материали за катоди и аноди - основните компоненти на батериите - както и технология за рециклиране на батерии.
Тъй като се очаква продажбите на електромобили и търсенето на батерии да се повишат, значението на осигуряването на стратегически важни суровини като литий и никел, както и рециклирането на батерии, нараства.
“Вярваме че това решение относно нашето партньорство с POSCO ще ни помогне да ускорим допълнително нашите стратегии за електрификация”, изтъква президентът на Honda Тошихиро Мибе.
От своя страна председателят на POSCO Джьон-у Чой заяви, че цялостната верига на стойност на POSCO Group за батерийни суровини, която включва материали като литий и никел, катодни и анодни елементи, бъдещи материали за рециклиране, “ще бъде от голяма полза за стратегията на Honda за разширяване на бизнеса с електромобили”.
Японският концерн разширява сътрудничеството си с други компании по отношение на батериите на фона на вече обявените планове за преминаване към електрически превозни средства до 2040 г. Honda подписа договор с японската търговска къща Hanwa Kogyo за приоритетни доставки на промишлени метали, които ще започнат през 2025 г.
Автопроизводителят инвестира и в местен стартъп, който се стреми да комерсиализира технология за ефективно възстановяване на суровини от излезли от експлоатация батерии.
Партньорството на Honda и POSCO обаче надхвърля сферата на батериите, обхващайки стоманата и свързаните с нея производствени практики, при които се отделят по-малко емисии на парникови газове от традиционните методи.
Използването на стоманени листове, произведени с нискоемисионни технологии, набира все по-голяма популярност сред автомобилните компании. Конкурентът на Honda Nissan Motor Co. също използва стомана, която е произведена по подобен метод, за своя нов миниван. Toyota Motor Corp., най-големият производител на автомобили в Япония и в света, залага на Kobe Steel за компоненти за превозни средства с нисък въглероден отпечатък, докато Nippon Steel и JFE Steel вече предлагат “зелена” стомана, произведена чрез щадящи климата решения.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони