fallback

Tesla е продала само един електромобил в Южна Корея през януари

Много местни купувачи избягват да купуват моделите на компанията заради връзките ѝ с Китай и опасенията с качеството на производство

12:59 | 07.02.24 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Tesla Inc. е продала само едно електрическо превозно средство в Южна Корея през януари, като търсенето се охлажда допълнително на фона на притесненията относно безопасността, високата цена и липсата на достатъчно развита зарядна инфраструктура, съобщава Bloomberg.

Това представлява най-слабият месец за американския концерн в страната от юли 2022 г., когато Tesla не успя да реализира нито една продажба, става ясно от данни на базираната в Сеул консултантска фирма Carisyou.

Южнокорейският пазар на електромобили като цяло се свива с 80% спрямо декември.

Производителите на автомобили се сблъскват с охлаждане на ентусиазма сред потребителите в Южна Корея относно електромобилите, тъй като по-високите лихвени проценти и инфлацията възпират кандидат-купувачите, притиснати и от опасенията относно безопасността и недостига на зарядни станции.

Представянето на Tesla в Южна Корея рязко контрастира с това в Китай, където Model Y се нарежда сред най-популярните модели. Именно връзките на компанията с Пекин спират много корейски потребители от покупка на нейните електромобили, изтъква Ли Хан-ку от Jeonbuk Institute of Automotive Convergence Technology.

„Повечето корейци, които искаха да купят коли Tesla, си купуват такива“, посочва Ли, добавяйки: „Някои хора не харесват Tesla напоследък, след като откриват, че много от тези коли са произведени в Китай“, като потребителите са загрижени за качеството на производството.

Продажбите на електромобили в Корея също са засегнати от силните сезонни колебания в търсенето. Много хора избягват да купуват превозни средства през януари, защото искат да изчакат новите държавни субсидии, коментира още Ли.

Но дори в Китай Tesla се сблъсква с насрещни ветрове на фона на засилващата се конкуренция. През юли 2023 г. компанията определи продажната цена на произведения в Китай Model Y от 56 990 000 вона (43 000 долара), което го поставя под прага от 57 милиона вона, който позволява на автомобилите да отговарят на условията за пълна държавна субсидия.

В плана на Пекин за 2024 г., обявен във вторник, прагът е понижен до 55 милиона вона, което означава, че купувачите на Model Y ще могат да ползват половината от цялата субсидия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:59 | 07.02.24 г.
fallback
Още от Новини виж още