Производството на автомобили в Китай нараства до рекордно високо ниво през 2023 г., благодарение на нарастващия износ на електрически превозни средства и доставките за Русия, които запълниха празнотата, създадена от напускането на западните производители, пише Bloomberg.
Автомобилните компании в Китай са произвели 30,16 милиона превозни средства миналата година, а доставките на едро, включително доставките до дилъри, са нараснали до 30 млн. броя, става ясно от данни на Китайската асоциация на производителите на автомобили (CAAM), публикувани в четвъртък. Както производството, така и доставките на едро надминават предишните рекорди, поставени през 2017 г. Износът скача с 58% до 4,91 млн. автомобила.
„Ценовите отстъпки повлияха на пазара, като възстановяването на потреблението на автомобили продължава“, коментира Чен Шъхуа, заместник генерален секретар на CAAM, по време на пресконференция. „Към края на годината автомобилният пазар се представи по-добре от очакваното и обемите на производство и търговия на едро счупиха рекорди“, добавя той.
Русия е водещата дестинация за китайския автомобилен износ през 2023 г., като страната получи повече от 841 хил. превозни средства през първите 11 месеца на годината, над два пъти повече от броя, изпратен до Мексико, която се класира на второ място сред страните, до които са достигнали китайски превозни средства.
Китайският износ на автомобили продължава да расте. Източник: CAAM
Китайските производители на автомобили междувременно се възползваха от оттеглянето на компании като Volkswagen AG и Toyota Motor Corp. след нахлуването на Русия в Украйна в началото на 2022 г., за да увеличат своето пазарно присъствия на руския пазар.
Въпреки това износът на Китай може да се сблъска с насрещни ветрове тази година. CAAM не очаква силните данни от миналата година за Русия да се повторят, тъй като местният пазар се стабилизира. Европейският съюз започна антидъмпингово разследване в края на миналата година, насочено към произведените в Китай електромобили, докато някои страни, включително САЩ, обмислят повишаване на митата по внос, изтъква Сю Хайдун, заместник-главен инженер в CAAM.
SAIC Motor Corp. остава най-големият износител на автомобили в Китай, докато Chery Automobile Co. заема второ място, подкрепена от доставките за Русия. Zhejiang Geely Holding Group Co. и Chongqing Changan Automobile Co. следват на трето и четвърто място, посочват от CAAM.


Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Икономист: Младото поколение не иска да бъде управлявано
Кой би могъл да замести Николас Мадуро?
Назрява ли бунтът: Винената индустрия във Франция е пред колапс
Мондиал 2026: Мексико и ЮАР откриват шампионата
преди 1 година лично *** е завъртел болтовете на всичките :D:D... В Китай, самия Китай не е произвел нищо! отговор Сигнализирай за неуместен коментар