Tesla Inc. е продала само едно електрическо превозно средство в Южна Корея през януари, като търсенето се охлажда допълнително на фона на притесненията относно безопасността, високата цена и липсата на достатъчно развита зарядна инфраструктура, съобщава Bloomberg.
Това представлява най-слабият месец за американския концерн в страната от юли 2022 г., когато Tesla не успя да реализира нито една продажба, става ясно от данни на базираната в Сеул консултантска фирма Carisyou.
Южнокорейският пазар на електромобили като цяло се свива с 80% спрямо декември.
Производителите на автомобили се сблъскват с охлаждане на ентусиазма сред потребителите в Южна Корея относно електромобилите, тъй като по-високите лихвени проценти и инфлацията възпират кандидат-купувачите, притиснати и от опасенията относно безопасността и недостига на зарядни станции.
Представянето на Tesla в Южна Корея рязко контрастира с това в Китай, където Model Y се нарежда сред най-популярните модели. Именно връзките на компанията с Пекин спират много корейски потребители от покупка на нейните електромобили, изтъква Ли Хан-ку от Jeonbuk Institute of Automotive Convergence Technology.
„Повечето корейци, които искаха да купят коли Tesla, си купуват такива“, посочва Ли, добавяйки: „Някои хора не харесват Tesla напоследък, след като откриват, че много от тези коли са произведени в Китай“, като потребителите са загрижени за качеството на производството.
Продажбите на електромобили в Корея също са засегнати от силните сезонни колебания в търсенето. Много хора избягват да купуват превозни средства през януари, защото искат да изчакат новите държавни субсидии, коментира още Ли.
Но дори в Китай Tesla се сблъсква с насрещни ветрове на фона на засилващата се конкуренция. През юли 2023 г. компанията определи продажната цена на произведения в Китай Model Y от 56 990 000 вона (43 000 долара), което го поставя под прага от 57 милиона вона, който позволява на автомобилите да отговарят на условията за пълна държавна субсидия.
В плана на Пекин за 2024 г., обявен във вторник, прагът е понижен до 55 милиона вона, което означава, че купувачите на Model Y ще могат да ползват половината от цялата субсидия.


Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец
Удареният от Украйна кораб KAIROS е заседнал край Ахтопол
Сиярто: Въпреки отричанията, в Украйна се извършва принудителна военна служба
Европрокуратурата разследва измама за 13 млн. евро у нас, извършени са над 80 обиска
Интензивни дъждове утре, на места и с гръмотевици
преди 1 година А колко автомобила е продала в България? .. И защо ? :) Може би защото в България всичко в по-важно от преминаването на по-екологични ел. автомобили и стимули за разлика от останалата Европа няма! отговор Сигнализирай за неуместен коментар