Приходите на китайския автомобилен производител BYD за първото тримесечие разочароваха анализаторите, тъй като агресивното намаляване на цените в по-голямата част от гамата на компанията ограничи маржовете на фона на продължаващата ценова война в Китай, съобщава Bloomberg.
Нетната печалба на BYD расте с 11 на сто на годишна база до 4,57 млрд. юана (631 млн. долара) през тримесечието, приключило в края на март. Приходите се увеличават с 3,9 на сто до 124,94 млрд. юана, което е значително по-малко спрямо очакваните от анализатори 132,53 млрд. юана.
След като измести Volkswagen Group AG като най-продаваната автомобилна марка в Китай миналата година, BYD реши да укрепи позицията си, като намали цените на моделите в своята гама. Най-евтиният ѝ модел, популярният хечбек Seagull, сега започва на цена от 69 800 юана, или по-малко от 10 000 долара.
Компанията също така навлиза в премиум и ултралуксозния сегмент на пазара, като миналата седмица представи четири нови модела и една концепция в рамките на своите марки Denza, Yangwang и Fang Cheng Bao на автомобилното изложение в Пекин.
Стремежът към продажба в сегменти от по-висок клас се оформи на фона на продължаващата ценова война в Китай, която въвлече повече от 40 марки и принуди BYD да намали цените от февруари насам на някои от най-скъпите модели в продуктовата си гама 5-20%.
В скорошна бележка Goldman Sachs прогнозира по-ниска печалба от продажбите на превозни средства, използващи нов вид енергия, в Китай тази година в сравнение с 2023 г. и каза, че е възможно рентабилността на индустрията да стане отрицателна, ако се стигне до допълнителни намаления на цените.
Насочвайки се към 20% скок на годишните продажби през 2024 г. спрямо рекордните резултати от миналата година, BYD е подложен на натиск от страна на местните нови концерни, които изцяло са се фокусирали върху електрическата мобилност.
Основателят на BYD Уан Чуанфу и този на Xiaomi, Лей Джун, посетиха един от щандовете на автомобилното изложение в Пекин, започнало миналата седмица, където производителят на смартфони привлече погледите на потребители и експерти със своя модел SU7, след като двете компании се ангажираха да засилят сътрудничеството помежду си.
В началото на април стана ясно, че продажбите на електрически пътнически превозни средства в Китай са нараснали с 10,5% през март спрямо същия месец на предходната година. За тримесечието януари-март продажбите възлизат на общо 1,03 милиона електрически коли, което представлява увеличение от 14,7% на годишна база и най-бавният тримесечен ръст от второто тримесечие на 2023 г., показват данните на Китайската асоциация за леки автомобили (CPCA).
Превозните средства, използващи нов вид енергия (NEV), включително изцяло електрическите модели и плъгин хибридите, представляват 41,5% от общите продажби на леки коли през март, които са скочили с 5,7% до 1,71 млн. автомобила.
Председателят на BYD Уан Чуанфу прогнозира спад на маржа на печалбата през тази година, тъй като ценовата война се засилва, но заяви, че автомобилният производител ще осигури стабилна рентабилност чрез подобряване на продажбите.