Три китайски автомобилни компании, засегнати от антисубсидийното разследване на Европейския съюз (ЕС), поискаха и получиха допълнителни изслушвания с регулаторите от блока, докато Пекин и Брюксел продължават да преговарят преди крайния срок през ноември за финализиране на постоянните мита, съобщава Bloomberg.
SAIC Motor Corp., китайският държавен автопроизводител, засегнат най-много от въведените временни мита от Европейската комисия (ЕК), чиито електромобили подлежат на 37,6-процентни налози, заяви, че изпълнителната власт на ЕС е провела изслушване на 19 юли, както е било поискано от SAIC.
Zhejiang Geely Holding Group Co. също си е осигурила изслушване в ЕС през последните дни, за да опровергае необходимостта от налагането на временни мита, които бяха обявени по-рано този месец, разкрива източник, запознат с въпроса, пожелал анонимност.
Най-големият автопроизводител в Китай по пазарен ял BYD Co. вероятно също имал възможност да изложи своето виждане по въпроса пред блока.
Новите мита върху електромобилите на BYD достигат 17,4%, докато тези за колите на Geely са в размер на 19,9 на сто.
Изслушванията са част от текущите преговори между Китай и ЕС, който обвини китайските производители на електромобили, че получават държавни субсидии, които им дават несправедливо предимство на пазара. Пекин разкритикува ЕС, заявявайки, че този ход е нарушение на правилата на Световната търговска организация (СТО) и започна собствено антидъмпингово разследване на европейски стоки, включително свинско месо и бренди.
В своето изявление SAIC изтъква, че ЕС е поискал чувствителна бизнес информация, като например предоставяне на химическата формула, която компанията използва в батериите, което според нея е извън обхвата на разследването.
Регулаторите на ЕС също са пренебрегнали ключови части от предоставената от SAIC информация и последващите възражения, подчертава компанията.
Китайската търговска камара за внос и износ на машини и електронни продукти (CCCME) също е провела изслушване с представители на ЕС на 18 юли. Тя действа от името на 12 китайски износители на електромобили. CCCME определя митата като „незаконни“ и казва, че налозите влияят негативно на интересите на китайския и европейския бизнес.
Жертви на търговското търкане
В края на миналата седмица стана ясно, че китайската електромобилна марка Zeekr, част от групата на Geely, обмисля да произвежда автомобили в европейски фабрики, свързани с нейната компания майка, за да избегне митата. Всички превозни средства на марката в момента се произвеждат в Китай и подлежат на временни мита от 19,9% върху вноса в ЕС, който обвини китайските производители в несправедливо пазарно предимство поради щедрите държавни субсидии.
Междувременно Volvo Cars понижи прогнозата си за продажбите на дребно за цялата година, обвинявайки европейските мита върху електрическите автомобили, произведени в Китай, които ще засегнат един от ключовите електрически модели на шведския автомобилен производител, докато се стреми да прехвърли производството в Белгия.
„Ръководим се от митата“, изтъкна главният изпълнителен директор Джим Роуън пред Ройтерс. „Това е краткосрочен проблем за нас, но е проблем и просто ще трябва да се справим с него“, посочи той.
Но китайските и свързаните с тях компании не са единствените потърпевши от митата. Германските концерни, които са изнесли част от производството си в Китай поради по-ниските разходи и по-евтиния труд, също страдат от налозите. Към момента изгражданите в Китай електромобили на Volkswagen AG и BMW AG подлежат на временни мита в размер на 37,6%. Все пак ЕК сигнализира по-рано този месец, че може да обмисли намаляване на митата върху вноса на произведени в Китай електромобили от двете германски автомобилни компании до 20,8%.
Говорител на ЕК каза, че по време на разследването Брюксел е анализирал редица искания от компании, които все още не произвеждат електрически коли с батерии, и ще направи окончателна оценка по-късно в процеса. „Заинтересованите страни ще бъдат информирани за предложението на ЕК и ще имат възможност да направят своите коментари преди публикуването на всякакви окончателни мерки“, добавя говорителят.


Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Администрацията на Тръмп не смята Украйна за приоритет
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”
Меглена Кунева: България влиза в еврозоната с липса на визия
Български шофьор на камион е задържан в Гърция, бил в насрещното платно
Черната златка унищожава овощните градини в България