Китайският автомобилен концерн BYD Co. откри завод за производство на електромобили в Тайланд – първата фабрика на компанията в Югоизточна Азия, която се очертава като потенциално голям пазар на коли с този тип задвижване, съобщава Ройтерс.
„Тайланд има ясна визия за електромобилите и навлиза в нова ера на автомобилното производство“, изтъква главният изпълнителен директор и президент на BYD Уан Чуанфу на церемонията по откриването на съоръжението. „Ще донесем технологии от Китай в Тайланд“, добавя той.
Заводът на BYD е част от нова вълна от инвестиции на стойност над 1,44 млрд. долара от китайски производители на електромобили, които строят фабрики в Тайланд, подпомогнати от държавни субсидии и данъчни стимули.
Тайланд е регионален център за сглобяване на автомобили и за износ, като местният пазар отдавна е доминиран от японски производители на автомобили като Toyota Motor Corp., Honda Motor Co. и Isuzu Motors.
Правителството на страната планира до 2030 г. делът на електромобилите от общото национално производство от 2,5 млн. превозни средства да достигне 30%.
„BYD използва Тайланд като производствен център за износ към Асоциацията на страните от Югоизточна Азия (АСЕАН) и много други страни“, изтъква Нарит Тердстеерасукди, генерален секретар на Съвета по инвестиции на Тайланд.
Като част от своето разширяване извън Китай, BYD вече изгражда първата си европейска производствена база в Унгария.
Предвидено да започне работа след три години, съоръжението на BYD в Тайланд ще произвежда електромобили и плъгин хибриди за европейския пазар, където Европейската комисия (ЕК) налага мита върху произведените в Китай превозни средства с батерии.
Китайските модели на BYD ще бъдат облагани със 17-проценнти мита.
Обширното съоръжение в Тайланд, обявено преди две години и костващо 490 млн. долара, ще разполага с производствен капацитет от 150 000 автомобила годишно, включително плъгин хибриди.
Електромобилите с десен волан, произведени в завода, потенциално ще позволят на BYD да заобиколи митата на ЕС, които са приложими за произведените в Китай превозни средства.
„Ние също така ще сглобяваме батерии и други важни части тук“, посочва Лю Сюелян, генерален мениджър на BYD за Азия и Тихия океан.
Тайланд е най-големият чуждестранен пазар за BYD, която държи 46% дял от местните продажби на електромобили през първото тримесечие и е третият по големина играч сред производителите на леки коли, показва проучване на консултантската фирма Counterpoint.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат