Продажбите на изцяло електрически превозни средства на Volkswagen Group в Европа нарастват повече от два пъти през първото тримесечие до над 150 000 броя спрямо 74 400 броя година по-рано, съобщава Ройтерс.
Това е поредният знак, че търсенето на задвижвани само с батерии автомобили (BEV) в региона се възстановява от продължилото няколко месеца охлаждане.
Поръчките за леки коли на Volkswagen - както електрически, така и такива с двигатели с вътрешно горене, междувременно се увеличават с 29% на годишна база в Западна Европа.
Германският автомобилен производител трябва да публикува изчерпателни данни за своите продажби по-късно през деня.
Продажбите на BEV в Европа растат значително от началото на годината, въпреки че общите продажби на автомобили намаляват, тъй като новите цели на Европейския съюз (ЕС) за емисиите и пускането на нови модели стимулират търсенето след години на бавен растеж, показват данни на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA).
Volkswagen беше сред европейските концерни, които се срещнаха с председателя на Европейската комисия (ЕК) Урсула фон дер Лайен по-рано тази седмица и призоваха политиците от двете страни на Атлантическия океан да намалят търговските бариери. Компаниите подчертаха несигурността, която митата, наложени от американския президент Доналд Тръмп, създават за интегрираните вериги на доставка.
Миналата седмица Тръмп въведе 25% мита върху всички вносни превозни средства и планира да наложи допълнителен 25% данък върху вноса на авточасти от следващия месец.
Водещата марка на Volkswagen, Porsche AG, която отчита най-голяма рентабилност сред брандовете от портфолиото на групата, записа 8% спад на глобалните продажби за първото тримесечие заради резките понижения на търсенето в Европа и Китай. Продажбите на компанията в Китай се сриват с 42% до 9471 превозни средства, докато клиентите в Германия са закупили с 34% по-малко автомобили Porsche през първите три месеца на годината.
Porsche намалява броя на служителите и пренарежда ръководството, докато се опитва да се справи със свиващите се продажби в Китай и охладеното търсене на електрически превозни средства в Европа и САЩ.
Междувременно Audi, друга марка на Volkswagen, реши да задържи колите си, пристигнали на американските пристанища след 2 април, заради митата на Тръмп. По този начин компанията забавя доставките, докато преценява как ще бъде засегната от търговските бариери.
Audi разполага в инвентара си с около 37 000 автомобила, които се равняват на около продажбите ѝ в САЩ за около два месеца.


Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Звездата от Mortal Kombat Кари-Хироюки Тагава почина на 75 г.
Правителството или ще се самосрути, или ще бъде срутено от ДПС
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали