IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Тримесечните продажби на електромобили на Volkswagen в Европа растат повече от два пъти

Общите регистрации на групата в Западна Европа се увеличават с 29 на сто

11:00 | 09.04.25 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Продажбите на изцяло електрически превозни средства на Volkswagen Group в Европа нарастват повече от два пъти през първото тримесечие до над 150 000 броя спрямо 74 400 броя година по-рано, съобщава Ройтерс.

Това е поредният знак, че търсенето на задвижвани само с батерии автомобили (BEV) в региона се възстановява от продължилото няколко месеца охлаждане.

Поръчките за леки коли на Volkswagen - както електрически, така и такива с двигатели с вътрешно горене, междувременно се увеличават с 29% на годишна база в Западна Европа.

Германският автомобилен производител трябва да публикува изчерпателни данни за своите продажби по-късно през деня.

Продажбите на BEV в Европа растат значително от началото на годината, въпреки че общите продажби на автомобили намаляват, тъй като новите цели на Европейския съюз (ЕС) за емисиите и пускането на нови модели стимулират търсенето след години на бавен растеж, показват данни на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA).

Volkswagen беше сред европейските концерни, които се срещнаха с председателя на Европейската комисия (ЕК) Урсула фон дер Лайен по-рано тази седмица и призоваха политиците от двете страни на Атлантическия океан да намалят търговските бариери. Компаниите подчертаха несигурността, която митата, наложени от американския президент Доналд Тръмп, създават за интегрираните вериги на доставка.

Миналата седмица Тръмп въведе 25% мита върху всички вносни превозни средства и планира да наложи допълнителен 25% данък върху вноса на авточасти от следващия месец.

Водещата марка на Volkswagen, Porsche AG, която отчита най-голяма рентабилност сред брандовете от портфолиото на групата, записа 8% спад на глобалните продажби за първото тримесечие заради резките понижения на търсенето в Европа и Китай. Продажбите на компанията в Китай се сриват с 42% до 9471 превозни средства, докато клиентите в Германия са закупили с 34% по-малко автомобили Porsche през първите три месеца на годината.

Porsche намалява броя на служителите и пренарежда ръководството, докато се опитва да се справи със свиващите се продажби в Китай и охладеното търсене на електрически превозни средства в Европа и САЩ.

Междувременно Audi, друга марка на Volkswagen, реши да задържи колите си, пристигнали на американските пристанища след 2 април, заради митата на Тръмп. По този начин компанията забавя доставките, докато преценява как ще бъде засегната от търговските бариери.

Audi разполага в инвентара си с около 37 000 автомобила, които се равняват на около продажбите ѝ в САЩ за около два месеца.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:00 | 09.04.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още