Представители на водещи европейски автомобилни производители се срещнаха с председателя на Европейската комисия (ЕК) Урсула фон дер Лайен и призоваха политиците от двете страни на Атлантическия океан да намалят търговските бариери.
BMW AG, Volkswagen Group и Stellantis NV бяха сред автомобилните производители, поканени да изразят загрижеността си относно американските мита на среща в понеделник. ЕК посочи ден по-късно, че лидерите в индустрията са подчертали несигурността, която митата създават за интегрираните вериги на доставка, като същевременно са изразили опасенията си относно рисковете за търговията.
„Те изразиха подкрепа за намаляване на митата и от двете страни като част от договорено решение, път, към който ЕК остава ангажирана“, изтъкват от Брюксел.
Миналата седмица президентът на САЩ Доналд Тръмп въведе 25% мита върху всички вносни превозни средства и планира да наложи допълнителен 25% данък върху вноса на авточасти от следващия месец.
На срещата в понеделник е бил обсъден и потенциалът на ЕС и САЩ да намалят нетарифните бариери. Междувременно представителите на индустрията са насърчили ЕК да повиши допълнително конкурентоспособността, главно чрез ускоряване на своя план за действие в областта на автомобилите.
Планът на ЕС цели да повиши конкурентоспособността на европейските производители на автомобили чрез насърчаване на по-голямо сътрудничество и подобряване на общите условия, включително целево финансиране и опростяване на регулирането. Той се фокусира и върху области като иновации и цифровизация, преход към чиста мобилност, конкурентоспособност и устойчивост на веригата на доставки.
Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA) посочва, че ЕК трябва да търси конструктивно, договорено решение със САЩ и да избягва контрамерки, които рискуват да навредят на европейската конкурентоспособност.
Американските мита към момента засягат износа на европейски автомобили на стойност 67 млрд. евро, като се очаква тази сума да нарасне до 80 млрд. евро, ако се вземат всички ограничения, въведени от Тръмп от началото на мандата ми.
„Не само е от съществено значение европейските и американските лидери спешно да намерят решение на продължаващия търговски конфликт, но е наложително европейските институции да прилагат активно плана за действие за автомобилите, за да подобрят конкурентоспособността, да намалят разходите, да облекчат регулаторната тежест и да укрепят европейското производство“, изтъква генералният директор на ACEA Сигрид де Врис.
Представители на Daimler Truck, Bosch, Iveco Group, Volvo Car, Traton Group, Valeo, ACEA и Европейската асоциация на автомобилните доставчици също са присъствали на срещата в понеделник.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна
Евродепутат: Управляващите използват работещите българи като "дойна крава"
преди 7 месеца урСула ква става ?! Ще слушкаш ли европейската олигархия или...?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар