Stellantis е наела McKinsey & Co. за стратегически съвети за марките Maserati и Alfa Romeo, тъй като финансовият натиск върху тези звена нараства поради ескалиращата търговска война на президента на САЩ Доналд Тръмп, пише Bloomberg.
Председателят на базираната в Нидерландия автомобилна група Джон Елкан е поискал от консултантската фирма да оцени възможностите за марките, включително партньорство с производители за достъп до нови технологии, изтъкват източници, пожелали анонимност. Някои азиатски компании са изразили интерес, но плановете все още са в ранен етап на развитие.
По-дългосрочните сценарии включват отделяне на Maserati, добавят източниците.
„McKinsey беше помолена да предостави оценката си относно наскоро обявените американски мита срещу Alfa Romeo и Maserati“, посочва говорител на марките, отказвайки да коментира повече темата.
Елкан е притиснат да помогне на Maserati и Alfa Romeo, тъй като обявените от американския президент Доналд Тръмп 25% мита върху вноса на автомобили заплашват да заличат милиарди евро от приходите на Stellantis. Автомобилният производител предлага нови отстъпки за потребителите в САЩ, за да облекчи страховете, че налозите ще оскъпят значително продуктовата му гама.
Stellantis беше създадена през 2021 г. чрез сливане на Fiat Chrysler и френската PSA Group - ход, предназначен да осигури мащаб за групата, за да се конкурира по-успешно с компании като Volkswagen AG и Toyota Motor Corp. Но управлението на 14 автомобилни марки, вариращи от Peugeot и Fiat до Jeep и Chrysler, се оказа предизвикателство.
Maserati записа коригирана оперативна загуба от 260 млн. евро за миналата година, след като продажбите ѝ спаднаха с повече от 50%.
Около 35% до 40% от клиентите на марката са в САЩ, изтъкна главният изпълнителен директор на Maserati Санто Фичили пред журналисти миналия месец. Всяка кола на Maserati и Alfa Romeo, продавана в страната, трябва да бъде внесена, тъй като марките нямат заводи извън Европа.
Елкан не планира да продава марките на китайски конкурент, посочват източниците.
Председателят на групата, който планира да прехвърли производството на Maserati в една от най-слабо използваните автомобилни фабрики в Италия на фона на усилията на ръководството на Stellantis за възстановяване на отношенията с Рим, миналия месец предупреди, че митата на Тръмп могат да натежат върху производството на автомобили в страната.
Междувременно Maserati засилва персонализирането на своите луксозни автомобили, стремейки се да привлече по-богати клиенти и да увеличи печалбата.
Под ръководството на бившия главен изпълнителен директор Карлос Таварес Stellantis сви инвестициите и прехвърли производството към страни с по-ниски разходи, разгневявайки политици, синдикати и дилъри на ключови пазари. Производителят се опитва да си върне пазарния дял в САЩ чрез намаляване на цените, повишаване на стимулите и разширяване на продуктовата си гама.


Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни