IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Stellantis търси помощ за спасяването на Maserati и Alfa Romeo от консултантска фирма

McKinsey ще оцени възможностите за марките, включително партньорство с производители за достъп до нови технологии, докато митата на САЩ помрачават сектора

11:05 | 08.04.25 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Stellantis е наела McKinsey & Co. за стратегически съвети за марките Maserati и Alfa Romeo, тъй като финансовият натиск върху тези звена нараства поради ескалиращата търговска война на президента на САЩ Доналд Тръмп, пише Bloomberg.

Председателят на базираната в Нидерландия автомобилна група Джон Елкан е поискал от консултантската фирма да оцени възможностите за марките, включително партньорство с производители за достъп до нови технологии, изтъкват източници, пожелали анонимност. Някои азиатски компании са изразили интерес, но плановете все още са в ранен етап на развитие.

По-дългосрочните сценарии включват отделяне на Maserati, добавят източниците.

„McKinsey беше помолена да предостави оценката си относно наскоро обявените американски мита срещу Alfa Romeo и Maserati“, посочва говорител на марките, отказвайки да коментира повече темата.

Елкан е притиснат да помогне на Maserati и Alfa Romeo, тъй като обявените от американския президент Доналд Тръмп 25% мита върху вноса на автомобили заплашват да заличат милиарди евро от приходите на Stellantis. Автомобилният производител предлага нови отстъпки за потребителите в САЩ, за да облекчи страховете, че налозите ще оскъпят значително продуктовата му гама.

Stellantis беше създадена през 2021 г. чрез сливане на Fiat Chrysler и френската PSA Group - ход, предназначен да осигури мащаб за групата, за да се конкурира по-успешно с компании като Volkswagen AG и Toyota Motor Corp. Но управлението на 14 автомобилни марки, вариращи от Peugeot и Fiat до Jeep и Chrysler, се оказа предизвикателство.

Maserati записа коригирана оперативна загуба от 260 млн. евро за миналата година, след като продажбите ѝ спаднаха с повече от 50%.

Около 35% до 40% от клиентите на марката са в САЩ, изтъкна главният изпълнителен директор на Maserati Санто Фичили пред журналисти миналия месец. Всяка кола на Maserati и Alfa Romeo, продавана в страната, трябва да бъде внесена, тъй като марките нямат заводи извън Европа.

Елкан не планира да продава марките на китайски конкурент, посочват източниците.

Председателят на групата, който планира да прехвърли производството на Maserati в една от най-слабо използваните автомобилни фабрики в Италия на фона на усилията на ръководството на Stellantis за възстановяване на отношенията с Рим, миналия месец предупреди, че митата на Тръмп могат да натежат върху производството на автомобили в страната.

Междувременно Maserati засилва персонализирането на своите луксозни автомобили, стремейки се да привлече по-богати клиенти и да увеличи печалбата.

Под ръководството на бившия главен изпълнителен директор Карлос Таварес Stellantis сви инвестициите и прехвърли производството към страни с по-ниски разходи, разгневявайки политици, синдикати и дилъри на ключови пазари. Производителят се опитва да си върне пазарния дял в САЩ чрез намаляване на цените, повишаване на стимулите и разширяване на продуктовата си гама.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:06 | 08.04.25 г.
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още