Китайският гигант CATL води преговори за закупуване на контролен пакет акции в енергийното звено на производителя на електрически превозни средства Nio, което управлява над 3000 станции за смяна на батерии в Китай, съобщава Ройтерс, позовавайки се на четирима запознати източници.
CATL е отправила предложението, след като през март обяви инвестиция в размер на максимум 2,5 млрд. юана (342 млн. долара) в звеното Nio Power, казват източниците, поискали анонимност, тъй като преговорите все още не са публични.
Източниците не посочват каква сума предлага CATL в рамките на офертата. Един от тях обаче заяви, че Nio Power е била оценена на повече от 10 млрд. юана по време на кръг за набиране на средства през 2024 г.
CATL е отказала да коментира предложението на молба на агенцията.
Nio не е отговорила директно на въпросите за възможната сделка, но заяви, че насърчава съвместното изграждане на станции за смяна на батерии „с множество инвеститори, включително CATL“.
„Nio и CATL ще задълбочат сътрудничеството в областта на капитала и бизнеса и ще продължат да укрепват стратегическото партньорство за съвместно изграждане на най-голямата мрежа за смяна на батерии в световен мащаб“, пише Nio в отговор на запитване за коментар от страна на Ройтерс.
CATL увеличава инвестициите си в съоръжения за подмяна на батерии, докато председателят Робин Зенг се стреми да реформира 25-годишната компания, превръщайки я в доставчик на зелена енергия.
Компанията, която цели да поведе тенденция, която според нея ще замени една трета от бензиностанциите в Китай, обяви миналата седмица партньорство с държавната петролна компания Sinopec за изграждането на 10 хил. станции за смяна на батерии. Най-малко 500 от тях ще бъдат изградени тази година.
Nio Power, един от основните активи на Nio, предоставя услуги за зареждане и смяна на батерии на шофьорите на Nio и на други марки електромобили, включително Tesla и BYD.
Потенциалната продажба на звеното отразява засилващата се конкуренция, с която Nio се сблъсква на китайския автомобилен пазар.
В стремежа си да облекчи опасенията на потребителите относно ограничения пробег на електромобилите, Nio е изградила около 3240 станции за подмяна на батерии, предимно в Китай, които позволяват на клиентите да заменят изтощената батерия с напълно заредена за по-малко от три минути.
Инвестициите обаче се отразиха негативно на рентабилността на компанията.
Nio също така разработва съвместно електромобили, които могат да разменят батерии с модели на други производители на автомобили.


Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
ФИФА с нововъведение за засадите на световното по футбол
Съдия Ганчева разказа пред ученици за последиците от употребата на "райски газ"
ПП-ДБ внесе вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Ралито на китайските акции изостава от американските
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
МК с позиция за нарушенията, констатирани от Сметната палата
Полицията разби нова наркооранжерия във Варна
Орбан: Унгария ще съди Европейската комисия
До 18:00 часа не се допуска преминаване на камиони през "Кулата - Промахон"
Съдът на ЕС разглежда жалба на "Възраждане" срещу влизането ни в Еврозоната