Продажбите на германския производител на автомобили Mercedes-Benz AG се свиват със 7 на сто през първото тримесечие, засегнати от понижението в Китай и Европа, съобщава Ройтерс.
Доставките на концерна паднаха до 529 200 леки коли и микробуси през периода януари-март в сравнение с 568 400 продажби през същото време на миналата година, докато продажбите на електрически превозни средства, задвижвани изцяло с батерии, спаднаха още по-рязко - с 10% до 45 500 автомобила от 50 500 броя година по-рано.
Продажбите на подразделението Mercedes Cars в Америка растат с 1% през първото тримесечие, докато в Китай те се понижават с 10 на сто. В Германия и Европа продажбите са намаляват съответно с 10% и 7%.
За да се справи с митата на президента на САЩ Доналд Тръмп, наложени върху вноса на автомобили преди броени дни, Mercedes обмисля да изтегли най-достъпните си модели от американския пазар.
Германският производител планира намаляване на продажбите на базови модели, например малкия спортен автомобил GLA, като част от плана си за реакция при извънредни ситуации. Митата върху вноса на автомобили трябва да влязат в сила на 3 април.
Под ръководството на главния изпълнителен директор Ола Калениус, Mercedes се насочва към най-високия пазарен сегмент, влагайки повече ресурси в най-скъпите си модели като седана S-Class, като същевременно намалява предложенията от компактния сегмент.
Компанията е сред производителите, които се очаква да пострадат от задълбочаващата се търговска война, рискуваща да засегне продажбите и да наруши веригите на доставка. Aston Martin Lagonda Global Holdings и Ferrari V планират да повишат цените на някои свои модели в САЩ, а Volkswagen обмисля разширяване на местното производство.