Германският производител на автомобилни компоненти Continental AG ще превърне подразделението си за каучук и пластмаси ContiTech в независим субект, който вероятно ще бъде обявен за продажба, съобщава Ройтерс.
Според компанията продажбата е най-вероятната стратегическа опция.
Разделянето с актива трябва да бъде извършено след отделянето на аутомотив звено и продажбата на бизнеса с решения за оригинално оборудване, добавя групата.
ContiTech вероятно ще стане независима през 2026 г., добавя компанията.
Този ход засилва процеса на разделяне на бизнеса на германския производител на гуми и автомобилни части. Неговият надзорен съвет миналия месец официално одобри планове за отделяне на автомобилния бизнес на групата, който ще разполага с парични средства от 1,5 милиарда евро (1,64 милиарда долара), преди процесът да приключи.
Continental планира отделяне и последващо 100% публично листване на своя автомобилен отдел на фондовата борса във Франкфурт по време на труден период за германския производител на автомобилни части и гуми и европейската автомобилна индустрия като цяло.
Компанията очаква ограничено подобрение на рентабилността през тази година, докато напредва с плановете си да отдели своето автомобилно звено. Continental прогнозира марж върху оперативната печалба от 6,5% до 7,5% за тази година, в сравнение с 6,8% за 2024 г.
В Европа концернът и други големи доставчици на авточасти като Robert Bosch GmbH и ZF Friedrichshafen AG съкращават работните места и разходите, за да се противопоставят на по-слабото търсене от страна на своите клиенти, производителите на автомобили. Continental обяви, че мерките за ефективност вече дават резултати, визирайки подобрения марж в аутомотив бизнеса, въпреки че продажбите там са намалели.
Бизнесът с гуми - най-печелившото подразделение на Continental – отчете ръст на рентабилността миналата година при малко по-ниски нива на продажби. За тази година звеното очаква в най-лошия случай лек спад на възвръщаемостта, а в най-добрия – слабо подобрение.