Глобалните доставки на Porsche AG се свиват с 8% през първото тримесечие, тъй като резките спадове в Китай и Германия заличават положителните ефекти от ръста в САЩ, съобщава Bloomberg.
Продажбите на германската марка премиум автомобили в Китай се сриват с 42% до 9471 превозни средства, а клиентите в Германия са закупили с 34% по-малко автомобили Porsche през първите три месеца на годината.
Подобно на други европейски производители на автомобили, Porsche е под нарастващ натиск в Китай, тъй като не успява да се конкурира успешно с местните марки, които бързо увеличават пазарния си дял в премиум сегментите и на пазара на електрически превозни средства.
Porsche намалява броя на служителите и пренарежда ръководството, докато се опитва да се справи със свиващите се продажби в Китай и охладеното търсене на електрически превозни средства в Европа и САЩ.
Доставките на марката, част от групата на Volkswagen, в Северна Америка предлагат момент на оптимизъм, повишавайки се с 37% през тримесечието на годишна база. Ръстовете отразяват насочването на потребителите към пазара преди въвеждането на автомобилните мита на американския президент Доналд Тръмп и вероятно компанията ще се затрудни да поддържа този темп, тъй като разходите по внос нарастват.
Без никакви производствени обекти в САЩ, Porsche е една от чуждестранните компании, които се очаква да бъдат най-силно засегнати от новите налози.
Спадът на продажбите в Германия е в основата на по-широкото понижение от 10% в Европа. Преустановяването на продажбата на някои модели на Porsche, които не отговарят на разпоредбите на Европейския съюз (ЕС) за киберсигурността, включително 718 и популярния SUV Macan, допринася за резултата.