Производителите на автомобили в САЩ са изправени пред несигурно бъдеще, тъй като митата на президента Доналд Тръмп са напът да увеличат разходите и да внесат голяма доза несигурност в дейността им. Бизнесът обаче се държи стабилно, поне засега, пише Bloomberg.
Продажбите на автомобили вероятно се увеличават изненадващо в началото на годината, насърчени от нетърпеливите купувачи, които се опитват да изпреварят потенциалното повишаване на цените заради митата върху вноса на автомобили, които влизат в сила от тази седмица. Консултантски фирми, сред които Edmunds и Cox Automotive, прогнозират ръст на доставките на автомобили в САЩ през първото тримесечие, преди смущенията да започнат да се проявяват по-късно през годината.
„Перспективата за мита вече започва да се отразява на индустрията“, казва Томас Кинг, президент на отдела „Данни и анализи“ в JD Power. Резултатите за март са „особено силни, което се дължи на ускоряването на покупките от страна на потребителите, за да се избегне потенциалното увеличение на цените, свързано с налозите“, посочва той.
Първите индикации за това как се справя търсенето ще бъдат представени в началото на април, когато много от най-големите производители на автомобили - от General Motors до Toyota и Ford – ще публикуват данни за тримесечните продажби в САЩ. Очаква се Tesla да представи подробни данни за глобалните си доставки за периода на 2 април.
Тримесечието може да се окаже последното, в което ще цари относителна нормалност на пазара, преди индустрията да бъде засегната от 25-процентните мита върху вноса на леки автомобили, които представляват около половината от пазара в САЩ. Дори автомобилите, които не се внасят, обикновено използват значително количество части, произведени извън САЩ, някои от които също могат да бъдат обложени с налози.
Представители на няколко големи американски автомобилни производители лобират пред администрацията на Тръмп с идеята тя да изключи някои евтини автомобилни компоненти от планираните мита.
Макар да не е ясно как новите разходи ще бъдат разпределени между производителите, доставчиците и купувачите, очаква се цените да се повишат значително. Според неотдавнашно проучване на Anderson Economic Group митата могат да увеличат разходите за производство на автомобили с до 12 хил. долара на превозно средство. Това може да направи някои модели нежизнеспособни в САЩ, особено в долния сегмент на пазара.
Търговците отбелязват рязко нарастване на търсенето от страна на потенциални купувачи, които се притесняват от цените. Дилърът на Chevrolet Дуейн Падок заяви, че GM е изпратил необичайно голямо количество превозни средства, за да отговори на интереса на купувачите. Мениджър по продажбите на Hyundai наскоро изпрати бележка до търговците на дребно, в която се посочва, че бизнесът може да постави рекорди при продажбите.
Търговските представителства в САЩ разполагат със запаси за средно 60 до 90 дни, което им осигурява защита срещу непосредствените последици от митата. „Това (налагането на нови мита) създаде необходимост да се купува сега, преди да има увеличение на цените“, коментира Рет Рикарт, дилър на Ford, Chevrolet, Hyundai и други марки в Кълъмбъс, Охайо.
преди 2 месеца До: Tikva007 ооо пуснаха те най после от лудницата... липсваше ни с тъъъпотиите си! Добре дошъл, дърт ***! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца *Продажбите на автомобили вероятно се увеличават изненадващо* - Baloonberg след като от месеци е надувал пропагандни балууни, вероятно пак е изненадан от фактите, както обикновено. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца Е що за глупост.Ако са нараснали, няма как да е въпреки митата,които не бяха в сила през първото тримесечие.Всъщност по-скоро са нараснали благодарение на тях, тъй като купувачите изместиха покупките си в стремежа си да купят кола, преди митата да влязат в сила... отговор Сигнализирай за неуместен коментар