Британският стартъп Vertical Aerospace изгражда хибриден вариант на своето електрическо въздушно такси, с надеждата, че машина с по-голям пробег ще привлече инвестиции от доходоносния отбранителен сектор, съобщава Bloomberg.
Хибридният самолет ще може да измине до 1600 километра, десет пъти повече от сегашния електрически прототип, посочва Vertical. Новият модел е в процес на разработка от 18 месеца, а летателните тестове се очаква да започнат през второто тримесечие на 2026 г.
Чрез добавяне на модел с двигател с вътрешно горене към гамата си, Vertical изгражда самолет, по-подходящ за военни цели, тъй като европейските правителства увеличават разходите за отбрана. Vertical води преговори с правителствени агенции и други потенциални клиенти, свързани с отбраната.
Тази промяна бележи стъпка отвъд летищните трансфери, към които Vertical се стреми със своите машини VX4. Изцяло електрическият транспортен самолет се радва на засилен интерес от въздушни превозвачи, включително American Airlines Group Inc. и Japan Airlines Co., но търговската му експлоатация е забавена заради оперативни и финансови затруднения.
VX4 предлага капацитет за четирима души и един пилот.
По-рано тази година Vertical набра 90 млн. долара и заяви, че планира да търси допълнително финансиране, тъй като се стреми към сертифициране през 2028 г.
С нарастването на търсенето на тежкотоварни самолети и такова за дълги полети в секторите на отбраната, логистиката и търговията, инерцията при екологичните инициативи, които подкрепиха първоначалния приток на средства към стартъп компаниите за въздушни таксита преди няколко години, се забавя.
Новият хибридно-електрически модел ще осигури нов поток от приходи за Vertical, заяви главният изпълнителен директор Стюарт Симпсън. Един от прототипите VX4 ще бъде модернизиран с хибридната задвижваща система, добавя той.
Новият летателен апарат, чието име Vertical все още не е разкрила, ще бъде проектиран да лети тихо, да отделя ниски нива на топлина и да работи с пилот или автономно. Той ще бъде проектиран да пренася до 1100 килограма, което го прави подходящ за въздушна линейка.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Как американската товарна жп индустрия стана по-мръсна от въглищните електроцентрали
Тимъти Шаламе и Кайли Дженър си взимали почивка, но още са заедно
Младите гърци вече няма да могат да се укриват от военна служба
преди 7 месеца "такси с фокус върху отбраната" ... ха ха ха ... велико! отговор Сигнализирай за неуместен коментар