С развитието на технологиите, и най-вече развитието на батериите, летящите превозни средства стават все по-усъвършенствани. Но пред сектора остава един голям проблем – сигурността. Този коментар направи авиационият инженер Недислав Веселинов в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria.
„Все още се разработва софтуер, който да може да осигури безопасност за пътниците и хората на земята. Въпреки големия напредък индустрията се нуждае от своя “model T”“, посочи той.
По думите му секторът ще се превърне в отрасъл за трилиони долари, но тепърва има нужда от изграждане на инфраструктурата около него. Недислав Веселинов обясни, че голямата битка в момента е за въздушните таксита, като компанията, която успее да се позиционира най-добре в този сектори ще извлече финансовите ползи.
Що се отнася до китайската автомобилна компания Xpeng, която обмисля първично публично предлагане (IPO) на дружеството си за летящи коли, се оказва, че първите модели в сферата на летящите превозни средства имат много проблеми.
Според Веселинов Китай успява да се позиционира като лидер, тъй като разполага с предприятия, произвеждащи всички нужни компоненти, докато тежката регулаторна рамка в Европа забавя развитието на летящите коли.
Той посочи, че ЕС разчита именно на азиатската страна за внос на батерии. „На Стария континент липсват и достатъчно квалифицирани стругари и фрезисти, които са ключови за индустрията“, добави авиационният инженер.
Недислав Веселинов обясни, че европейски компании са били пионерите сред летящите коли, но по това време малцина са осъзнали потенциала. Години по-късно Европа изостава заради трудностите си да създаде серийно производство.
Той подчерта, че въпреки сложните компоненти по направата на летателните апарати, софтуерът остава най-трудната част за усъвършенстване. „Най-тежката част е този автопилот. В сектора на авиацията е много тежък проблемът с пилотите, те не са достатъчно, а и обучението им е скъпо и дълго. Ние не може да наситим пазара, закриваме линии, защото нямаме достатъчно пилоти“, напомни той и каза, че ще бъде трудно, дори невъзможно, намирането на пилоти за изцяло нов отрасъл.
Какъв път извървя китайската Xpeng от коли до летателни апарати? Кои са причините за по-строги регулации в Европа? Кои са водещите проекти за летящи коли?
Целия коментар гледайте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването „Бизнес старт“ може да гледате тук.


Един загинал в катастрофи през последните 24 часа
Честваме паметта на преподобните Сава Освещени и Нектарий Битолски
ПП-ДБ внася вот на недоверие срещу кабинета днес
От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рама
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Роденият в Беларус Роман Хофман оглави Мосад
Изплащат от днес пенсиите и коледните добавки
Подкрепяният от Израел палестински лидер Ясер Абу Шабаб е бил убит при семеен спор
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век