Все повече китайски камиони разчитат на батериите за своето задвижване, което е още един знак, че горивата на петролна основа биват измествани на заден план в условията на една все по-електрифицирана икономика, пише Bloomberg.
Зелените политики на Пекин стимулират продажбите на електрически камиони в сектор, който традиционно работи с дизел - гориво, което представлява над една четвърт от търсенето на петрол в Китай. Бензинът, който e повече от една пета от това търсене, се намира в траектория на дългосрочен спад поради бързото навлизане на автомобили, задвижвани от батерии.
Според BloombergNEF електрическите камиони представляват 22% от продажбите на лекотоварни търговски превозни средства през април в сравнение с 13% през същия месец на миналата година. При по-големите камиони увеличението е още по-силно изразено, като продажбите растат трикратно до 15% от общия пазар.
Търсенето на дизелово гориво е застрашено на два фронта, тъй като втечненият природен газ вече си проправя път като гориво за камиони през последните години.
Като най-голям вносител на петрол в света, Китай и промените в неговия транспортен сектор оказват влияние върху световните енергийни пазари. Заплахата за дизела е сериозна. Повече от 70% от потреблението на горивото в Китай е свързано с товарни шосейни превози или със специализирани превозни средства, които работят в мини и строителни обекти, изчислява консултантската фирма GL Consulting.
Правителството в Пекин е начело в инициативата за стимули за преход от изкопаеми горива към зелена енергия, залагайки на данъчни облекчения при продажбите на електрически превозни средства, включително камиони. Междувременно местните власти се опитват да ускорят икономическия растеж чрез програми за подмяна на стари превозни средства, които също така възнаграждават продажбите на електромобили.
Видимото търсене на дизел в Китай, което включва производството и вноса, е спаднало с 8,4% на годишна база през април до 3,78 млн. барела на ден. Потреблението вероятно ще спадне с 26% до края на десетилетието спрямо нивата от миналата година, прогнозира GL Consulting.
В момента електрическите камиони се използват предимно за маршрути на къси разстояния или на отделни обекти като пристанища и мини. Но това би трябвало да се промени, тъй като батериите стават по-устойчиви и се изграждат повече зарядни станции.
Електрическите камиони биха могли да скочат до 50% от пазара през следващите три години, прогнозира Робин Дзън, председател на производителя на електромобилни батерии и системи за съхранение на енергия Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. (CATL). Дзен сподели прогнозата си миналия месец при представянето на новата батерия на компанията, предназначена за тежкотоварни камиони.


"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Airbus обещават да се справят с проблемите
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Над 500% поскъпване за ден: Китай извади нов конкурент на Nvidia
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Нова вълна банди в афиша на новия пловдивски фест Phillgood
Звездата от Mortal Kombat Кари-Хироюки Тагава почина на 75 г.
Правителството или ще се самосрути, или ще бъде срутено от ДПС
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите