Stellantis обяви, че очаква по-високи нетни приходи и оперативна печалба в ниския едноцифрен диапазон през втората половина на годината въпреки нарастващите затруднения, предава Ройтерс. Автомобилната компания се стреми към постепенно възстановяване след трудното първо полугодие.
Компанията съобщи, че прогнозите ѝ за втората половина на годината се основават на митническите правила, които са в сила към вторник, и оцени общото въздействие на митата за 2025 г. на около 1,5 млрд. евро, включително 300 млн. евро през първото полугодие.
Френско-италианският автомобилен концерн прогнозира също подобряване на свободния паричен поток в индустрията през втората половина на годината в сравнение с първите шест месеца, когато разходите му възлязоха на 3 млрд. евро.
„Нашият нов ръководен екип, макар и реалистичен за предизвикателствата, ще продължи да взема трудни решения, необходими за възстановяване на растежа и значително подобряване на резултатите“, заяви новият главен изпълнителен директор Антонио Филоза в изявление.
Италианският ръководител, който е дългогодишен служител на компанията, беше назначен през май, след като катастрофалните резултати на ключовия пазар в САЩ през 2024 г. принудиха бившия шеф Карлос Таварес да напусне поста си през декември.
През април Stellantis оттегли прогнозата си за умерено възстановяване през тази година след спад на печалбата през 2024 г., като се позова на променящото се положение в областта на търговията и несигурното въздействие на американските мита.
Филоза, който е изправен пред предизвикателството да обнови продуктовата гама и да възвърне пазарния дял и доверието на инвеститорите, трябва да направи първата си официална поява като главен изпълнителен директор по-късно през деня по време на представяне на резултатите на компанията пред анализатори.
Спад на приходите в Северна Америка
В неделя САЩ и ЕС сключиха рамково споразумение в областта на търговията, което наложи американски мита от 15% върху вноса на повечето стоки от ЕС, наполовина на ставката, с която беше заплашен съюзът, и избегнаха по-голяма търговска война.
Но Stellantis е изложена на американските мита от 25% за Мексико и Канада. Миналата година над 40% от 1,2 млн. автомобила, продадени от Stellantis в САЩ, са били вносни, предимно от двете съседни страни.
За първата половина на годината производителят на автомобилни марки като Jeep, Fiat, Peugeot и Ram, потвърди предварителните данни, които публикува миналата седмица. Те включват спад с 13% на нетните приходи до 74,3 млрд. евро, коригиран марж на оперативната печалба от 0,7% и нетна загуба от 2,3 млрд. евро.
Усилията за намаляване на прекомерните наличности в САЩ са довели до нетни приходи в Северна Америка, в исторически план най-големия и най-рентабилен пазар на Stellantis, от малко над 28 млрд. евро през първото полугодие, което е под нетните приходи от 29,2 млрд. евро в Европа през същия период.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега