Stellantis обяви, че очаква по-високи нетни приходи и оперативна печалба в ниския едноцифрен диапазон през втората половина на годината въпреки нарастващите затруднения, предава Ройтерс. Автомобилната компания се стреми към постепенно възстановяване след трудното първо полугодие.
Компанията съобщи, че прогнозите ѝ за втората половина на годината се основават на митническите правила, които са в сила към вторник, и оцени общото въздействие на митата за 2025 г. на около 1,5 млрд. евро, включително 300 млн. евро през първото полугодие.
Френско-италианският автомобилен концерн прогнозира също подобряване на свободния паричен поток в индустрията през втората половина на годината в сравнение с първите шест месеца, когато разходите му възлязоха на 3 млрд. евро.
„Нашият нов ръководен екип, макар и реалистичен за предизвикателствата, ще продължи да взема трудни решения, необходими за възстановяване на растежа и значително подобряване на резултатите“, заяви новият главен изпълнителен директор Антонио Филоза в изявление.
Италианският ръководител, който е дългогодишен служител на компанията, беше назначен през май, след като катастрофалните резултати на ключовия пазар в САЩ през 2024 г. принудиха бившия шеф Карлос Таварес да напусне поста си през декември.
През април Stellantis оттегли прогнозата си за умерено възстановяване през тази година след спад на печалбата през 2024 г., като се позова на променящото се положение в областта на търговията и несигурното въздействие на американските мита.
Филоза, който е изправен пред предизвикателството да обнови продуктовата гама и да възвърне пазарния дял и доверието на инвеститорите, трябва да направи първата си официална поява като главен изпълнителен директор по-късно през деня по време на представяне на резултатите на компанията пред анализатори.
Спад на приходите в Северна Америка
В неделя САЩ и ЕС сключиха рамково споразумение в областта на търговията, което наложи американски мита от 15% върху вноса на повечето стоки от ЕС, наполовина на ставката, с която беше заплашен съюзът, и избегнаха по-голяма търговска война.
Но Stellantis е изложена на американските мита от 25% за Мексико и Канада. Миналата година над 40% от 1,2 млн. автомобила, продадени от Stellantis в САЩ, са били вносни, предимно от двете съседни страни.
За първата половина на годината производителят на автомобилни марки като Jeep, Fiat, Peugeot и Ram, потвърди предварителните данни, които публикува миналата седмица. Те включват спад с 13% на нетните приходи до 74,3 млрд. евро, коригиран марж на оперативната печалба от 0,7% и нетна загуба от 2,3 млрд. евро.
Усилията за намаляване на прекомерните наличности в САЩ са довели до нетни приходи в Северна Америка, в исторически план най-големия и най-рентабилен пазар на Stellantis, от малко над 28 млрд. евро през първото полугодие, което е под нетните приходи от 29,2 млрд. евро в Европа през същия период.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
ЕС иска правила "Купувай европейско" за заема на руски активи за Украйна
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
7 ритуала за съживяване на любовта
Може ли някой да спре популистката десница в Европа?
Хайди Клум и 20-годишният ѝ син от Сийл - Хенри - красят корицата на модно списание
Ето как Тейлър Суифт отпразнува своя 36-и рожден ден
Коледни подправки за баланс на кръвната захар