IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Продажбите на Stellantis в САЩ спадат с 10% през второто тримесечие

Силното търсене на пикапи и SUV модели не успя да компенсира слабия интерес към Chrysler, Dodge и Alfa Romeo

15:41 | 02.07.25 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Продажбите на Stellantis NV в САЩ спадат с 10% през второто тримесечие въпреки устойчивото търсене на SUV моделите на Jeep и пикапите Ram, което показва, че автомобилният производител все още има дълъг път пред реализирането на целта за възстановяване, пише Bloomberg.

Продажбите на марката Ram са се увеличили с 5% през тримесечието, докато доставките на Jeep растат с 1%, подкрепени от интереса към редица модели, включително Wrangler и Gladiator.

Но тези ръстове са компенсирани от големите спадове при продажбите на Chrysler, Dodge и Alfa Romeo.

Резултатите контрастират с ръста на продажбите при конкурентите General Motors Co., Ford Motor Co., Toyota Motor Corp. и Hyundai Motor Co., които се възползваха от пролетния бум в търсенето, воден от чувствителните към цените купувачи.

Stellantis изпитва затруднения да възстанови пазарния си дял в САЩ, като годишните продажби на този пазар намаляват в продължение на четири поредни години под ръководството на бившия главен изпълнителен директор Карлос Таварес, който поддържаше високи цени. През май компанията назначи нов изпълнителен директор, бившия шеф на Jeep Антонио Филоса, от когото се очаква да промени продуктовата стратегия.

Stellantis предлага намалени цени на всички свои модели за служителите си до юли, за да се опита да се възползва от потребителското търсене, преди митата, наложени от президента на САЩ Доналд Тръмп, потенциално да доведат до покачване на цените.

Ram демонстрира най-голям обрат, след като ръководителят на марката Тим Кунискис предприе редица промени тази пролет, за да подобри присъствието си в силно конкурентния сегмент на пикапите. Марката отложи пускането в продажба на два електрически пикапа, за да увеличи продажбите на по-достъпните модели с бензинов двигател, и обяви завръщането на популярния двигател Hemi V8, който беше спрян от производство под ръководството на Таварес.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:41 | 02.07.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още