Renault ще признае непарична загуба в размер на приблизително 9,5 млрд. евро, след като промени начина, по който отчита дела си във финансово затруднения японски производител на автомобили Nissan Motor, съобщава Bloomberg.
Новият счетоводен метод, който ще приведе стойността на 36-процентния дял на Renault в съответствие с цената на акциите на Nissan, няма парично въздействие и няма да повлияе на изчисляването на дивидента на френския концерн, заяви компанията.
„Въпреки че тази промяна в счетоводството предполага значителна корекция във финансовите отчети на Renault Group, тя не променя стратегическите и оперативните ангажименти между Renault Group и Nissan“, посочва Renault.
Въпреки че френската група остава най-големият акционер в Nissan, двете компании разхлабват партньорството си на фона на нарастващото съперничество и взаимни подозрения. Nissan е притиснат да укрепи финансите си, да обнови остарялата си гама и да се справи с катаклизмите, причинени от митата на президента на САЩ Доналд Тръмп.
Renault междувременно трябва да търси нов главен изпълнителен директор, който да замени Лука де Мео, който преминава в Kering.
Новият шеф на Nissan, Иван Еспиноса, беше разпитан обстойно на първото си годишно общо събрание миналия месец, тъй като акционерите поставиха под въпрос осъществимостта на плана му за преструктуриране и неуспешното обединение на автомобилния производител с Honda Motor.
Натоварена с дълг от около 800 млрд. йени (5,6 млрд. долара), чийто падеж е през следващата година, Nissan се стреми да набере средства, за да поддържа стабилна своята дейност.
Сътресенията в управлението засегнаха компанията още от ареста и отстраняването на бившия председател Карлос Гон през 2018 г., което доведе до остаряла продуктова гама, свиващи се маржове и загуба на лидерската позиция на масовия пазар на електрически автомобили.
В средата на юни Еспиноса обяви, че японският автомобилен производител планира да намали дела си в Renault, след като през март двете компании заявиха, че са се споразумели да намалят изискваното минимално кръстосано участие от 15% на 10%. Съгласно споразумението всяка продажба на акции трябва да бъде съгласувана с другата страна и включва право на предимство при покупка.
В края на май Nissan обяви, че иска да набере над 1 трлн. йени (7 млрд. долара) от продажба на дълг и активи, за да поддържа финансите си и бизнеса като цяло. Документацията показва, че автомобилният производител планира да емитира конвертируеми ценни книжа и облигации на стойност до 630 млрд. йени. Nissan отделно се готви да вземе синдикиран заем от 1 млрд. паунда (1,4 млрд. долара), гарантиран от UK Export Finance.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим