Продажбите на японската автомобилна компания Toyota Motor Corp. достигат нов рекорд за трети пореден месец през май поради силното търсене на хибридни автомобили в САЩ, Япония и Китай, докато редица международни автомобилни производители се подготвят за големи загуби, свързани с въздействието на митата на американския президент Доналд Тръмп върху вноса на автомобили, съобщава Bloomberg.
Глобалните продажби на Toyota — включително на дъщерните дружества Daihatsu Motor Co. и Hino Motors Ltd. — достигат 955 532 автомобила през миналия месец, което е с 8% повече спрямо май 2024 г.
Световното производство на японския концерн възлиза на 906 984 превозни средства.
Продажбите на Toyota и нейната марка Lexus са се увеличили с повече от 4% в Япония, със 7% в Китай и с 11% в Северна Америка.
Най-големият производител на автомобили в света по пазарен дял ще повиши цените на някои от моделите, които продава в САЩ, с над 200 долара следващия месец, като част от редовно преразглеждане на цените, основано на фактори, включващи пазарни условия и конкуренция, заяви говорител на Toyota.
Преди това Mitsubishi Motors Corp. обяви, че повишава цените на три модела в САЩ.
Големите автомобилни производители се надпреварват да сведат до минимум последиците от търговската война между САЩ и Китай, въпреки че много от тях признаха за силен удар върху печалбата.
Водещите японски производители на автомобили, които разчитат в голяма степен на американския пазар, са изправени пред милиарди долари загуби, ако преговорите с Белия дом не успеят да намалят размера на митата.
През май Toyota заяви, че очаква удар от 180 млрд. йени (1,2 млрд. долара) от митата само през април и май. Nissan Motor Co. и Honda Motor Co. прогнозират въздействие от 3 млрд. долара, докато Subaru Corp. и Mazda Motor Corp. оттеглиха годишните си насоки за печалбата за фискалната година, приключваща в края на март 2026 г.
Глобалните продажби на Honda междувременно се свиват с 4% през май до 298 167 коли, докато производството на концерна спада с 6%.
Nissan продаде 256 159 превозни средства миналия месец, което представлява спад с 6% спрямо май 2024 г., докато производството се понижава с почти 17% до 229 645 броя.
Главният търговски преговарящ на Япония Рьосей Аказава заяви в четвъртък, че страната не може да приеме 25% мита върху вноса на автомобили в САЩ. Японските автомобилни производители произвеждат приблизително 3,3 милиона автомобила годишно в САЩ, изтъква Аказава, което е много повече от 1,37-те милиона, които доставят на този пазар.
По-рано този месец председателят на Toyota Акио Тойода беше преназначен на събрание на акционерите с одобрение от 97% от гласовете. След тригодишен спад в подкрепата на инвеститорите, възстановяването на доверието у Тойода сигнализира за мълчаливо одобрение на стабилното представяне на автомобилния производител през особено бурен период за световната автомобилна индустрия.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа