IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Continental понижи целта за годишния марж поради митата и разделянето на бизнеса

През следващите три до пет години групата вижда потенциал за консолидирани приходи от продажби до 22 млрд. евро и консолидиран коригиран марж на печалбата до 14,5%

18:10 | 24.06.25 г.
Изпълнителният директор на Continental AG Николай Зетцер. Снимка: Bloomberg L.P.
Изпълнителният директор на Continental AG Николай Зетцер. Снимка: Bloomberg L.P.

Continental AG понижи целта си за рентабилност за годината поради нарастващите разходи, съпътстващи митата на президента на САЩ Доналд Тръмп, докато германският доставчик на автомобилна техника продължава с плана си за разделяне на бизнеса, съобщава Bloomberg.

Компанията сега очаква коригиран марж на печалба преди лихви и данъци (EBIT) от 11% за тази фискална година, в сравнение с 11,5% в предишната прогноза. Промяната отразява по-ниските приходи в индустриалното звено ContiTech и влиянието на американските мита върху бизнеса с гуми.

Подразделението за автомобилни части Aumovio, което не е включено в перспективата поради планираното си отделяне през септември, във вторник представи планове за подобряване на маржа.

„Вносът ни от Европа е засегнат от митата от началото на май и трябва да оценим и таксите върху стоманата и алуминия“, посочва главният изпълнителен директор на Continental Николай Зетцер. „Това води до по-високи производствени разходи в САЩ“, добавя той.

Continental смекчава амбициите си за печалбата, докато се готви да листне Aumovio на борсата във Франкфурт и да продаде ContiTech следващата година, за да се съсредоточи единствено върху гумите. Планът ще сложи край на продължилия десетилетия процес на придобивания и е само една от многото стратегически промени, пренареждащи европейската автомобилна индустрия, която се сблъсква с мита, засилваща се конкуренция в Китай и високи разходи за труд и енергия в Европа.

Конкурентите на Continental, ZF Friedrichshafen AG и Robert Bosch GmbH, съкращават работни места и затварят фабрики, докато автомобилните производители, включително Porsche AG и компанията майка Volkswagen AG, намаляват производствения си капацитет, за да се справят със слабото търсене в региона.

Aumovio, която произвежда множество продукти, включително сензори, спирачни системи и дисплеи, през последните години се бори с ожесточена конкуренция. Като самостоятелна компания, тя се стреми към коригиран марж на EBIT от 8% до края на десетилетието, в сравнение с 2,5% за миналата година.

Това може да бъде постигнато отчасти чрез намаляване на разходите, като концернът е в процес на премахване на шест фабрики до 2027 г., като по този начин глобалният брой на съоръженията ще падне до 50.

Aumovio ще продължи да се стреми към „умно управление на портфолиото“, заяви главният изпълнителен директор Филип фон Хиршайдт, цитиран от Bloomberg.

По-рано във вторник Continental заяви, че може да използва приходите от продажбата на ContiTech за специални дивиденти и обратно изкупуване на акции, като същевременно обяви нови амбиции за продажби и печалба за бизнеса с гуми и ContiTech.

През следващите три до пет години Continental вижда потенциал за консолидирани приходи от продажби до 22 млрд. евро и консолидиран коригиран марж на печалбата до 14,5%.

Последните средносрочни цели на Continental, обявени през 2023 г., сочат, че приходите от продажби в звеното за гуми могат да достигнат 18 млрд. евро, а в ContiTech - 9 млрд. евро. Тези цифри все още включват приноса на OESL, бизнес, който генерира 1,9 млрд. евро приходи за миналата година и ще бъде продаден през втората половина на тази година.

„Пазарите са по-слаби, отколкото очаквахме тогава“, признава Зетцер, позовавайки се на забавящото се търсене на автомобили и гуми в Европа. „В Америка трябва да видим как ще се развие ситуацията с митата“, добавя той.

Като по-малък и по-гъвкав производител, Continental възнамерява да разшири бизнеса си с продажба на високопроизводителни гуми, като същевременно се разшири в Азия и Северна Америка и напусне по-малко обещаващите сектори. Компанията вече обяви, че се отказва от производството на селскостопански гуми и прекратява производството на гуми за камиони в Индия.

ContiTech осигурява работа на близо 40 хил. души в световен мащаб и произвежда гама от каучукови и пластмасови изделия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:10 | 24.06.25 г.
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още