Британска компания получи одобрение за масово производство на батерия за електрически превозни средства с ултрависока енергийна плътност, която може да се зареди само за 18 секунди, съобщава Live Science.
RML Group е получила сертификат за съответствие на производството за своята батерия VarEVolt. Това одобрение позволява на стартъпа да стартира търговско производство на своя продукт.
Сертификацията „подчертава нашата готовност да преминем от създаване на прототипи и нишови обеми към доставка за производителите на електромобили“, изтъква Джеймс Аркел, ръководител на отдела за задвижване в RML Group.
Батерията на RML може да достави много енергия за кратък период от време. VarEVolt може да осигури 6 киловата на килограм и е способна да се зарежда много бързо, посочва членът на борда на RML Майкъл Малок.
Батерията е способна да се зареди напълно за около 18 секунди.
За сравнение, батерията на изцяло електрическия модел Porsche Taycan се зарежда напълно за около 15 минути.
Модулният дизайн на VarEVolt позволява на производителите да я настройват за различни приложения. „Можем да се съсредоточим върху пробега, можем да се съсредоточим върху мощността или можем да балансираме между двете“ в зависимост от типа превозно средство, в което ще бъде използвана, казва главният изпълнителен директор на RML Group Пол Дикинсън.
Някои по-малки производители вече използват батерията VarEVolt. Тя захранва футуристичния хибриден хиперавтомобил Czinger 21C , който разчита на комбинация от електрически мотор, използващ енергия, съхранена в батерията, и двигател с вътрешно горене.
В момента групата RML произвежда малък брой VarEVolt, но бъдещото мащабно производство не би трябвало да се ограничава до ексклузивни продукти като 21C.
Според Малок, фирмата разработва комплект за интегриране на батериите в по-стари хиперколи, като LaFerrari или McLaren P1.
„За тези типове автомобили можем да направим нов пакет, който значително ще увеличи пробега, а ако останалата част от хардуера в колата го позволява, бихте могли да имате версия с осем пъти по-голяма мощност“, изтъква Малок.
преди 2 седмици Малка подробност, недостъпна за "зелени умове" - ако батерията е 100 kWh и примерно 900V, за да се зареди чисто теоретично за 18 сек., ще е необходим заряден ток от порядъка на 20 000A. А мощността на зарядната станция само за този пост трябва да е поне 18 MW (мегавата). Само няколко такива зарядни станции могат да загасят отново Испания и Италия. И пак Путин ще е виновен. отговор Сигнализирай за неуместен коментар