Големите автомобилни производители искат Конгресът и администрацията на президента на САЩ Доналд Тръмп да действат по-бързо, за да улеснят внедряването на автономни превозни средства, тъй като тестовете на нови роботизирани автомобили добиват все по-голям мащаб, съобщава Ройтерс.
Конгресът е разделен от години относно това дали да приеме законодателство за справяне с пречките пред внедряването на автономни коли, докато Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) не е предприела бързи действия за пренаписване на правилата за безопасност или за разрешаване на изключения за до 2500 превозни средства без човешки фактор годишно и за облекчаване на други пречки.
„Автомобилната индустрия иска, има нужда от функциониращ и ефективен регулатор за автомобилната безопасност. Днес нямаме такъв“, посочва главният изпълнителен директор на Алианса за автомобилни иновации Джон Бозела по време на изслушване в Камарата на представителите на САЩ в четвъртък. „Агенцията не е гъвкава. Създаването на правила отнема твърде много време, ако изобщо се стигне до такова“, добавя той.
Директорът на Асоциацията на индустрията за автономни превозни средства Джеф Фара призова Конгреса да приеме отдавна отлаганото национално законодателство, което да позволи на САЩ да поемат водеща роля в световен мащаб в областта на автономните превозни средства, докато Китай се насочва агресивно в тази област.
„В момента се борим с една ръка, вързана зад гърба ни“, изтъква Фара. Компаниите настояват за повече действия от години.
Министърът на транспорта на САЩ Шон Дъфи заяви през април, че нова рамка на министерството за насърчаване на автономните превозни средства ще помогне на американските автомобилни производители да се конкурират с китайските концерни.
По-рано този месец NHTSA заяви, че ще ускори прегледите на заявките на автомобилните производители за внедряване на автономни превозни средства без необходимост от оборудване, като волани, спирачни педали или огледала.
Междувременно смъртните случаи от пътнотранспортни произшествия в САЩ остават рязко над нивата отпреди COVID-19 . Въпреки спада от 3,8% през 2024 г. до 39 345 броя, те все още са значително по-високи от 36 355 убити през 2019 г. и са двойно повече от средното ниво в други страни с високи доходи.
„NHTSA не успява да се справи“, заяви пред законодателите президентът на Застрахователния институт за безопасност на движението по пътищата Дейвид Харки.
NHTSA рутинно не успява да изготви разпоредби, дори когато е насочвана от Конгреса, и често прекарва години без лидер, одобрен от Сената.


19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Протестите разклащат управлението, но не и твърдите електорати на ГЕРБ и ДПС
Джигитът, карал с 300 км/ч на Околовръстното, е открит в чужбина
ГЕРБ внесе предложението за закриване на комисията "Сорос" в парламента
След Пеевски и Коцев: Максим Генчев проси пари за "Карадажата" и от Мирчев
Два месеца преди игрите: Олимпийският огън беше запален в Рим