Големите автомобилни производители искат Конгресът и администрацията на президента на САЩ Доналд Тръмп да действат по-бързо, за да улеснят внедряването на автономни превозни средства, тъй като тестовете на нови роботизирани автомобили добиват все по-голям мащаб, съобщава Ройтерс.
Конгресът е разделен от години относно това дали да приеме законодателство за справяне с пречките пред внедряването на автономни коли, докато Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) не е предприела бързи действия за пренаписване на правилата за безопасност или за разрешаване на изключения за до 2500 превозни средства без човешки фактор годишно и за облекчаване на други пречки.
„Автомобилната индустрия иска, има нужда от функциониращ и ефективен регулатор за автомобилната безопасност. Днес нямаме такъв“, посочва главният изпълнителен директор на Алианса за автомобилни иновации Джон Бозела по време на изслушване в Камарата на представителите на САЩ в четвъртък. „Агенцията не е гъвкава. Създаването на правила отнема твърде много време, ако изобщо се стигне до такова“, добавя той.
Директорът на Асоциацията на индустрията за автономни превозни средства Джеф Фара призова Конгреса да приеме отдавна отлаганото национално законодателство, което да позволи на САЩ да поемат водеща роля в световен мащаб в областта на автономните превозни средства, докато Китай се насочва агресивно в тази област.
„В момента се борим с една ръка, вързана зад гърба ни“, изтъква Фара. Компаниите настояват за повече действия от години.
Министърът на транспорта на САЩ Шон Дъфи заяви през април, че нова рамка на министерството за насърчаване на автономните превозни средства ще помогне на американските автомобилни производители да се конкурират с китайските концерни.
По-рано този месец NHTSA заяви, че ще ускори прегледите на заявките на автомобилните производители за внедряване на автономни превозни средства без необходимост от оборудване, като волани, спирачни педали или огледала.
Междувременно смъртните случаи от пътнотранспортни произшествия в САЩ остават рязко над нивата отпреди COVID-19 . Въпреки спада от 3,8% през 2024 г. до 39 345 броя, те все още са значително по-високи от 36 355 убити през 2019 г. и са двойно повече от средното ниво в други страни с високи доходи.
„NHTSA не успява да се справи“, заяви пред законодателите президентът на Застрахователния институт за безопасност на движението по пътищата Дейвид Харки.
NHTSA рутинно не успява да изготви разпоредби, дори когато е насочвана от Конгреса, и често прекарва години без лидер, одобрен от Сената.


Темата за продажба на билети и от водачите в градския транспорт във Варна е отворена
Опасност за децата: Дилъри продават бонбони с наркотици вътре
Гръцките власти проверяват месото от България, цената на гироса скача
Ето кога ще завали сняг в градовете
Преди "Никулден": Българската риба изчезва от пазара
Rabobank: Рекордни реколти ще свалят цените на какаото и кафето през 2026 г.
Chevron очаква по-ниски спот цени на LNG
Chevron: Интересуваме се и от Средиземноморието
Chevron: Енергийният ни проект ще бъде извън мрежата
Как победихме сомалийските пирати - и как светът може да го направи отново
Audi показа концепция на болида си за F1
Subaru няма да произвежда нови електрически модели
Когато емблемата не е само декор - гениалната скрита камера на Volkswagen
10-те най-добри хибридни кросоувъра на пазара
Зелената и синята зони скачат двойно от 5 януари
Как да освежите стая за по-малко от 200 лева?
КЗК образува три открити производства срещу Столична община за почистване
Ръсел Кроу сподели как е успял да свали 26 килограма за една година
Дамянова: „Лукойл“ преговаря със САЩ за отлагане на санкциите, Борисов не говори случайно