IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Китайските автоконцерни постигнаха рекорден дял от пазара на хибриди в Европа

Те са надхвърлили дял от 9% в продажбите на хибриди и на електромобили на Стария континент

10:37 | 01.07.25 г.
Шоурум на BYD в Будапеща. Снимка: Akos Stiller/Bloomberg
Шоурум на BYD в Будапеща. Снимка: Akos Stiller/Bloomberg

Китайските автомобилни компании са продължили да разширяват присъствието си в Европа през май, като са постигнали най-високия дял в продажбите на хибридни автомобили и най-големия дял от пазара на електромобили за последните десет месеца, пише Bloomberg.

Производителите начело с BYD и MG на SAIC Motor, са надхвърлили дял от 9% и в двете категории, според данни на компанията за анализи Dataforce. След включване на моделите с двигатели с вътрешно горене регистрациите на автомобили с китайски марки в Европа за първи път са надхвърлили 5%.

Делът на китайските марки расте в електрифицираните автомобилни сегменти. Графика: Bloomberg LP Делът на китайските марки расте в електрифицираните автомобилни сегменти. Графика: Bloomberg LP

Новите данни потвърждават, че китайските автомобилни концерни до голяма степен успяват да проникнат на един от най-големите автомобилни пазари в света. Изпълнителният директор на BYD Стела Ли заяви през юни, че Европа е най-важният регион за китайския лидер в производството на електромобили.

По-голямата част от растежа в Европа се дължи на електромобилите и  хибридните автомобили, където китайските производители могат да се възползват от своите предимства в областта на батерийните технологии и софтуера. Продажбите им на електромобили вече са се върнали на нивата от средата на 2024 г. преди Европейският съюз да въведе мита върху електромобилите, произведени в Китай. Разследване на блока установи, че помощта от Пекин е дала на компаниите несправедливо предимство.

Хибридите, които не са засегнати от митата на ЕС, отбелязват още по-голям растеж. През май 2024 г. китайските марки едва достигаха 1% от пазара. Година по-късно те са съставлявали 12% от продажбите на плъгин хибриди и 7% от продажбите на „меки“ хибриди.

Стремежът към електромобили подкрепя китайските автомобилни производители. Графика: Bloomberg LP Стремежът към електромобили подкрепя китайските автомобилни производители. Графика: Bloomberg LP

MG, британската марка спортни автомобили, чиято компания майка е държавна собственост, беше ударена с мито от 45% върху електромобилите. Тя се насочи към  хибридите, като същевременно се оттегли от продажбите на чисто електрически автомобили, реагирайки на новата среда „чрез съсредоточаване върху други електрифицирани решения“, казва Фелипе Муньос, анализатор в компанията за автомобилни анализи Jato Dynamics.

„BYD продължи да блести и да увеличава продажбите си въпреки митата“, отбелязва той. Компанията вече се насочва към най-популярните сегменти с градския си автомобил Dolphin Surf и с компактния си спортен автомобил Atto 2.

„Вместо да ги спират, митата принуждават марки като BYD да въвеждат по-достъпни модели в по-евтините сегменти“, коментира Муньос.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:37 | 01.07.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още