Китайските автомобилни компании са продължили да разширяват присъствието си в Европа през май, като са постигнали най-високия дял в продажбите на хибридни автомобили и най-големия дял от пазара на електромобили за последните десет месеца, пише Bloomberg.
Производителите начело с BYD и MG на SAIC Motor, са надхвърлили дял от 9% и в двете категории, според данни на компанията за анализи Dataforce. След включване на моделите с двигатели с вътрешно горене регистрациите на автомобили с китайски марки в Европа за първи път са надхвърлили 5%.
Делът на китайските марки расте в електрифицираните автомобилни сегменти. Графика: Bloomberg LP
Новите данни потвърждават, че китайските автомобилни концерни до голяма степен успяват да проникнат на един от най-големите автомобилни пазари в света. Изпълнителният директор на BYD Стела Ли заяви през юни, че Европа е най-важният регион за китайския лидер в производството на електромобили.
По-голямата част от растежа в Европа се дължи на електромобилите и хибридните автомобили, където китайските производители могат да се възползват от своите предимства в областта на батерийните технологии и софтуера. Продажбите им на електромобили вече са се върнали на нивата от средата на 2024 г. преди Европейският съюз да въведе мита върху електромобилите, произведени в Китай. Разследване на блока установи, че помощта от Пекин е дала на компаниите несправедливо предимство.
Хибридите, които не са засегнати от митата на ЕС, отбелязват още по-голям растеж. През май 2024 г. китайските марки едва достигаха 1% от пазара. Година по-късно те са съставлявали 12% от продажбите на плъгин хибриди и 7% от продажбите на „меки“ хибриди.
Стремежът към електромобили подкрепя китайските автомобилни производители. Графика: Bloomberg LP
MG, британската марка спортни автомобили, чиято компания майка е държавна собственост, беше ударена с мито от 45% върху електромобилите. Тя се насочи към хибридите, като същевременно се оттегли от продажбите на чисто електрически автомобили, реагирайки на новата среда „чрез съсредоточаване върху други електрифицирани решения“, казва Фелипе Муньос, анализатор в компанията за автомобилни анализи Jato Dynamics.
„BYD продължи да блести и да увеличава продажбите си въпреки митата“, отбелязва той. Компанията вече се насочва към най-популярните сегменти с градския си автомобил Dolphin Surf и с компактния си спортен автомобил Atto 2.
„Вместо да ги спират, митата принуждават марки като BYD да въвеждат по-достъпни модели в по-евтините сегменти“, коментира Муньос.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна
Евродепутат: Управляващите използват работещите българи като "дойна крава"