Renault изненадващо назначи Франсоа Провост за главен изпълнителен директор. Компанията избра вътрешен човек, който да я ръководи във времена на засилена конкуренция и слабо търсене, пише Bloomberg.
Бързото повишение на доскорошния ръководител на партньорствата в групата по-малко от два месеца след внезапното напускане на бившия главен изпълнителен директор Лука де Мео, отишъл в Kering, идва в критичен момент за Renault. Компанията трябва да представи нов стратегически план по-късно тази година.
Провост не е особено известен извън групата. Той е инициатор на предишния план за трансформация на автомобилния производител, представен през 2022 г. от Де Мео. Като директор партньорства той участва активно в прилагането на визията на бившия главен изпълнителен директор за подход, фокусиран върху активите, за да се конкурира с много по-големи компании.
„Благодарение на неговия опит и познания за компанията ще можем да завършим внедряването на нашия стратегически план, да финализираме условията на следващия и да осигурим успешното му изпълнение“, коментира председателят на борда Жан-Доминик Сенар в изявление.
Renault се представя по-добре от много от своите конкуренти през последната година благодарение на фокуса върху Европа. Това до голяма степен изолира компанията от търговските сътресения заради американските мита, но я прави по-уязвима заради бавния растеж в региона.
По-слабите от очакваното продажби през юни принудиха групата да намали прогнозата си за маржа за цялата година по-рано този месец и да засили мерките за свиване на разходите.
Новият стратегически план, наречен „Futurama“ от Де Мео, цели да положи основите за модернизирането на гамата от автомобили на групата и да изгражда партньорства, за да помогне на Renault да се задържи на пазара на електрически превозни средства въпреки конкуренцията от по-големите Volkswagen, Tesla от САЩ и BYD от Китай.
Опитът на Провост в чужбина и разбирането му за стратегията на компанията вероятно са спечелили борда, каза Майкъл Фундукидис, анализатор в Oddo-BHF. Той работи в Renault над 20 години, като е сътрудничил тясно на Де Мео за създаването на електромобилното подразделение Ampere. Провост е отговорен и за привличането на инвеститори в бизнеса с двигатели с вътрешно горене и хибридни силови агрегати.
Новият главен изпълнителен директор на компанията е и ключова фигура в изграждането на партньорствата на Renault с китайската Geely в Южна Корея и преструктурирането на съюза с японската Nissan, според анализатора на Morningstar Рела Сускин.
Сред основните му приоритети ще са връщането на инвестиционния рейтинг на компанията, засилване на темповете на пускане на нови модели на пазара, преодоляване на проблемите с микробусите, добавя Ройтерс.


Спешни медици спасиха трима пациенти от клинична смърт във Варна
Промяна в маршрута на три линии заради катастрофа във Варна
Обрат: Управляващите в оставка искат да гласуват редовния бюджет, а не удължения
„Фрапорт Туин Стар“ и IAAC подписаха дългосрочно партньорство за развитие на рекламната дейност на летищата Варна и Бургас
БСП обяви пред президента дали ще участва в разговори за правителство в този парламент
Атаките към изкуствения интелект ще бъдат тенденцията на 2026 г.
Китайският внос и американските мита удрят българската металургия
Amazon води преговори за инвестиция от над 10 милиарда долара в OpenAI
Яни Лозанов: Пробивът в AI ще дойде от математиката, не от чиповете
Warner Bros. смята да отхвърли офертата на Paramount
Япония налага данък на електромобилите в зависимост от теглото
Защо някои двигатели имат двойно впръскване на гориво
Край на евтините коли от Китай – Пекин иска ново споразумение с Европа
10 дизелови седана, които са по-успешни от бензиновите си аналози
Mercedes показа най-бляскавия Unimog в историята
Брокери: Цените на имотите ще нараснат с 8-10% през 2026 г.
Пощенска банка и туристическа агенция "Бохемия" поставят клиента в центъра на нов тип първокласно преживяване
ИТН при Радев: Не е разумно да се търси преконфигуриране ВИДЕО / СНИМКИ
51-годишен шофьор е загинал при катастрофа в Аксаково