Renault отчете нулев ръст в обема на продажбите за второто тримесечие, след като спадът в търсенето на микробуси в Европа заличи ползите от ръста при леките автомобили, съобщава Ройтерс.
Френският автомобилен производител, който миналата седмица предупреди за по-слабо от очакваното търсене през юни, заяви, че продажбите му за второто тримесечие са намалели с 0,1%, въпреки новите модели, които пусна на пазара.
През първото тримесечие Renault записа 2,8% ръст на продажбите.
„През първата половина на годината наблюдавахме все по-ожесточена конкуренция между играчите на европейския пазар на търговски превозни средства“, изтъква Иван Сегал, директор по глобалните продажби на марката Renault, която представлява 70% от продажбите на френския автомобилен производител. „Търсенето е затруднено, усещаме икономически контекст, пълен с несигурност, което със сигурност кара компаниите да отложат определен брой покупки“, добавя той.
В момента Renault се управлява от финансовия директор Дънкан Минто, докато компанията търси нов изпълнителен директор, който да замени напусналия наскоро Лука де Мео.
Компанията, която ще публикува пълни финансови резултати за първото полугодие на 31 юли, ревизира надолу прогнозите си за оперативния марж и свободния паричен поток за цялата година.
Въпреки че продажбите на автомобили на марката Renault растат с 8,4% през първото полугодие, благодарение по-специално на модела Clio, продажбите на по-рентабилните микробуси и други лекотоварни автомобили, които съставляват една пета от обема на продажбите на Renault, спадат с 29%.
Негативният резултат се дължи и на актуализация на продуктовата гама.
Продажбите на електрически автомобили с марка Renault обаче растат с 57%, изпреварвайки увеличението на по-широкия европейски пазар, който се разшири с 25%, благодарение на успеха на R5 във Франция, Германия и Испания.
A290, новият електрически модел на спортната марка Alpine, част от групата на Renault, помогна на марката да отбележи 85% скок на регистрациите през първата половина на 2025 г.
Сегал заяви, че очаква марката Renault да си възвърне пазарния дял при търговските превозни средства през втората половина на годината. Той добави, че общият растеж ще бъде „в съответствие“ с първото полугодие, докато марката ще отбележи двуцифрено увеличение извън Европа.
Renault генерира над 70% от продажбите си в Европа, което я предпазва от търговските смущения, свързани с американските мита, но я прави уязвима към всяко забавяне на континента, където конкуренцията в лицето на китайските участници се засилва.
В търсене на пазари с по-висок растеж, марката Renault пуска нови модели в Южна Америка, Турция, Мароко и Южна Корея, което доведе до 16,3% увеличение на продажбите извън Европа през първата половина на годината.


Екшън в парламента! Депутати се псуваха и удряха
Спипаха шофьор да кара на два вида наркотик край Варна
Осъждан за грабеж го направи отново! Удари варненец и му взе чанта с пари и документи
34-годишен задигна 2 бона от варненско казино
Среднощна трагедия край Варна! Мъж загина при пътен инцидент в Аксаково
Warner Bros. смята да отхвърли офертата на Paramount
Петролът поскъпна след американската блокада на танкери край Венецуела
Мислехте, че търсенето на бензин е достигнало пик през 2019 г.? Опитайте пак
BNEF прогнозира забавяне на глобалния растеж на слънчевата енергия за първи път
Преходът към електрически автомобили се разнищва бавно, после изведнъж
Край на евтините коли от Китай – Пекин иска ново споразумение с Европа
10 дизелови седана, които са по-успешни от бензиновите си аналози
Mercedes показа най-бляскавия Unimog в историята
Официално: ЕС се отказва от забраната на ДВГ през 2035
Китайците нямат спиране – ще участват в 24 часа на Льо Ман
5 зодии със силна интуиция
БСП към Радев: Решихме да градим и да влезем в управлението ВИДЕО / СНИМКИ
До 50 м е видимостта на магистрала "Тракия“ в Старозагорско
Скандали и шутове в пленарна зала между Радостин Василев и Гюнай Далоолу ВИДЕО
Саркози продаде за дни над 100 000 от книгата си за затвора