Renault отчете нулев ръст в обема на продажбите за второто тримесечие, след като спадът в търсенето на микробуси в Европа заличи ползите от ръста при леките автомобили, съобщава Ройтерс.
Френският автомобилен производител, който миналата седмица предупреди за по-слабо от очакваното търсене през юни, заяви, че продажбите му за второто тримесечие са намалели с 0,1%, въпреки новите модели, които пусна на пазара.
През първото тримесечие Renault записа 2,8% ръст на продажбите.
„През първата половина на годината наблюдавахме все по-ожесточена конкуренция между играчите на европейския пазар на търговски превозни средства“, изтъква Иван Сегал, директор по глобалните продажби на марката Renault, която представлява 70% от продажбите на френския автомобилен производител. „Търсенето е затруднено, усещаме икономически контекст, пълен с несигурност, което със сигурност кара компаниите да отложат определен брой покупки“, добавя той.
В момента Renault се управлява от финансовия директор Дънкан Минто, докато компанията търси нов изпълнителен директор, който да замени напусналия наскоро Лука де Мео.
Компанията, която ще публикува пълни финансови резултати за първото полугодие на 31 юли, ревизира надолу прогнозите си за оперативния марж и свободния паричен поток за цялата година.
Въпреки че продажбите на автомобили на марката Renault растат с 8,4% през първото полугодие, благодарение по-специално на модела Clio, продажбите на по-рентабилните микробуси и други лекотоварни автомобили, които съставляват една пета от обема на продажбите на Renault, спадат с 29%.
Негативният резултат се дължи и на актуализация на продуктовата гама.
Продажбите на електрически автомобили с марка Renault обаче растат с 57%, изпреварвайки увеличението на по-широкия европейски пазар, който се разшири с 25%, благодарение на успеха на R5 във Франция, Германия и Испания.
A290, новият електрически модел на спортната марка Alpine, част от групата на Renault, помогна на марката да отбележи 85% скок на регистрациите през първата половина на 2025 г.
Сегал заяви, че очаква марката Renault да си възвърне пазарния дял при търговските превозни средства през втората половина на годината. Той добави, че общият растеж ще бъде „в съответствие“ с първото полугодие, докато марката ще отбележи двуцифрено увеличение извън Европа.
Renault генерира над 70% от продажбите си в Европа, което я предпазва от търговските смущения, свързани с американските мита, но я прави уязвима към всяко забавяне на континента, където конкуренцията в лицето на китайските участници се засилва.
В търсене на пазари с по-висок растеж, марката Renault пуска нови модели в Южна Америка, Турция, Мароко и Южна Корея, което доведе до 16,3% увеличение на продажбите извън Европа през първата половина на годината.


19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Протестите разклащат управлението, но не и твърдите електорати на ГЕРБ и ДПС
Джигитът, карал с 300 км/ч на Околовръстното, е открит в чужбина
ГЕРБ внесе предложението за закриване на комисията "Сорос" в парламента
След Пеевски и Коцев: Максим Генчев проси пари за "Карадажата" и от Мирчев
Два месеца преди игрите: Олимпийският огън беше запален в Рим