IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Китайската конкуренция кара производителя на Lada да съкрати работната седмица

„АвтоВАЗ“ очаква продажбите на руския автомобилен пазар да се свият с 25% тази година, главно поради високите лихви

15:37 | 22.07.25 г. 4
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Най-големият производител на автомобили в Русия „АвтоВАЗ“ заяви, че планира да съкрати работната седмица от пет на четири дена, тъй като високите лихвени проценти и конкуренцията в лицето на китайските марки свиват продажбите на компанията.

„АвтоВАЗ“ очаква продажбите на руския автомобилен пазар да се свият с 25% тази година, посочвайки високите лихвени проценти като причина, която намалява апетита на потребителите за автомобилен лизинг, повишавайки междувременно производствените разходи, съобщава Ройтерс.

Основният лихвен процент в Русия остава на над 20-годишен връх от няколко месеца, като централната банка е притисната от политици и бизнес лидери да намали по-бързо разходите по заемите. Очаква се банката да понижи лихвите с 200 базисни пункта до 18% на заседанието в петък (25 юли).

„Става въпрос за високия основен лихвен процент и по-строгите изисквания от страна на регулатора към кредитополучателите на автомобилни заеми“, изтъква „АвтоВАЗ“. От компанията добавят и големия брой автомобили, които се внасят в Русия на ниска цена, засилвайки конкуренцията на пазара.

„АвтоВАЗ“ има над 30 хил. служители, предимно в Толиати, град на около 800 км югоизточно от Москва. Продажбите на компанията спадат с 25% до 155 481 превозни средства през първата половина на тази година, става ясно от данни на Автостат.

Компанията премина на четиридневна работна седмица за три месеца през 2022 г., след като влязоха в сила западните санкции заради нахлуването на Москва в Украйна, като впоследствие чуждестранните автомобилни производители напуснаха пазара. Продажбите на водещата марка на „АвтоВАЗ“, Lada, спаднаха с 48,2% до 174 688 броя през същата година.

Вътрешното производство на Русия разчиташе до голяма степен на чуждестранни производители и пазарът се срина през 2022 г. преди бързото навлизане на китайските автомобилни производители, което подкрепи съживяването на сектора.

Китайските марки сега държат над 50% от продажбите в Русия в сравнение с по-малко от 10% преди началото на войната.

„Окончателното решение за въвеждане на режим на непълно работно време с четиридневна работна седмица ще бъде взето след анализ на пазарните тенденции и икономически фактори, включително нивото на основния лихвен процент и наличието на кредитни продукти“, подчертава „АвтоВАЗ“.

Ако бъде въведена, съкратената работна седмица ще започне в края на септември.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:37 | 22.07.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

3
rate up comment 5 rate down comment 4
Nuclear man
преди 4 месеца
Може да вдигнат продажбите, ако ги раздават посмъртно...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 9 rate down comment 6
Slavi.13
преди 4 месеца
Но най-чудното е откъде и #КОЙ внася супер "Нивите" за държавни предприятия, при наличие на санкции. Някой, който се е возил в този меко казано , *** без климатик , с купе от началото на 20-ти век ще Ви каже, че това е наказание.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 8 rate down comment 4
Slavi.13
преди 4 месеца
"Лада" е съветски бранд произвеждан с части от Китай в Русия. Количествата от тази марка са малко поради санкциите, които не дават възможност на руснаците да внасят технологични продукти нужни за колата.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още