Балансирането на върха се оказва сложен процес за водещия китайски автомобилен производител BYD, като на хоризонта се задават нови предизвикателства за него, пише Bloomberg.
Месечните продажби на BYD са в застой напоследък и тъй като летните месеци традиционно са по-слаби по отношение на потребителската активност. Въпреки това не се очаква тази траектория да се промени скоро.
Ценовите отстъпки също се гледат с лошо око от Пекин, като миналата седмица властите обещаха да ограничат „ирационалната конкуренция“ в сектора на електрическите превозни средства, което отразява желанието на правителството да се справи с дефлационните ценови войни, които заплашват икономическия и индустриален растеж.
Някои от международните дейности на BYD също се оказват по-предизвикателни от очакваното, което повдига въпроса дали позицията на китайския автомобилен производител като пазарен лидер е разклатена?
Базираният в Шънджън концерн изглежда ще се размине с годишната си цел за продажби за 2025 г., което би било рядък пропуск след продължилия години бичи период. Броят на електрическите и хибридните автомобили, които BYD трябва да продава всеки месец до края на декември, за да реализира целта си, достига 560 000 броя - над нивата, които обикновено компанията постига за един месец. Максималният обем автомобили, които BYD някога е продавал за един месец, доближават 515 000, които компанията продаде през декември миналата година.
Анализаторите сега се съмняват дали BYD може да достигне 5,5 милиона продажби през 2025 г.
По-рано този месец Deutsche Bank AG заяви, че очаква компанията да продаде 5 млн. автомобила тази година, от които 1 млн. броя ще бъдат доставени извън Китай. Morgan Stanley понижи миналия месец прогнозата си до 5,3 млн. продажби, позовавайки се на по-малкия брой нови модели.
Джоан Чен от Bloomberg Intelligence казва, че BYD ще трябва да пожертва част от печалбата си и да запази големите си ценови отстъпки през втората половина на годината, ако иска да постигне целите си.
„Регулаторният контрол ще смекчи преките намаления на цените на автомобилите, но конкуренцията не изчезва и промоциите на дребно все още са необходими, за да се поддържа инерцията при продажбите“, изтъква Чен. „Пускането на нови модели и стабилното технологично обновяване също са от решаващо значение“, добавя тя.
Като се изключат продажбите в чужбина и лекотоварните автомобили, основните доставки на леки коли на BYD в Китай се свиват. През юни те се понижиха с 8% на годишна база, тъй като колите на марки като Zhejiang Geely Holding Group Co., Xpeng Inc. и Xiaomi Corp. продължиха да привличат купувачите. Данните на HSBC Holdings Plc показват, че Geely е бил най-големият победител по отношение на добавения пазарен дял през първата половина на годината, докато BYD е сред най-големите губещи.
Представянето на BYD извън Китай остава стабилно, като компанията се стреми да постигне годишни доставки от 800 000 броя в това отношение. Всъщност до момента BYD е реализирала близо 60% от тази цел.
Но докато по-високите маржове на международните пазари ще помогнат на концерна да компенсира агресивните отстъпки в Китай, някои чуждестранни пазари предоставят нови трудности.
BYD има големи планове за Саудитска Арабия, надявайки се да утрои пазарния си дял там, след като Tesla Inc. навлезе в страната. Електромобилите обаче представляват малко над 1% от общите продажби на нови коли в кралството, като високите разходи, оскъдната зарядна инфраструктура и екстремните температури затрудняват навлизането на електромобилите.
Индия междувременно блокира усилията на BYD за разширяване, а в Европа компанията трябва да маневрира между местната конкуренция и митата.
В Китай се засилва правителственият натиск около BYD, тъй като компанията продължава да води ценовата война при електромобилите. В края на май производителят намали цените с до 34%, което доведе до подновяване на отстъпките в целия сектор. Впоследствие Пекин разкритикува подобни мерки.
Дали китайските власти действително могат да спре ценовите намаления, предлагани от компанията, е предмет на дебат.
Докато компанията се готви да публикува финансовия си отчет за първото полугодие през август и данните за продажбите за юли след няколко седмици, анализаторите чакат да видят дали BYD продължава да се отдалечава от своите цели за 2025 г.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа