Затруднената японска автомобилна компания Nissan Motor обяви днес, че ще представи нов модел електромобил Leaf в Япония следващата седмица, надявайки се, че по-дългият пробег и по-краткото време за зареждане ще помогнат да бъдат повишени спадащите продажби, предаде Киодо.
Новият модел ще бъде показан на 17 октомври с начална цена от 5,19 млн. йени (около 34 хил. долара). Електромобилът изминава до 702 километра с едно зареждане, а батерията му се зарежда от 10 до 80 на сто за 35 минути с бързо зарядно устройство.
Nissan предлага новия Leaf на по-ниска цена от предходния модел и с 50 процента по-дълъг пробег. Версия с по-къс пробег се очаква през февруари.
Пускането на пазара се случва в труден момент за компанията, когато глобалното търсене на електромобили отслабва, а данъчните облекчения за покупка на електрически превозни средства (EV) в САЩ бяха прекратени от администрацията на президента Доналд Тръмп.
В Япония, където хибридите и плъгин превозните средства остават по-популярни от изцяло електрическите коли, конкуренцията се засилва с навлизането на вътрешния пазар през последните години на китайската BYD и южнокорейската Hyundai Motor Co, следвайки американския производител Tesla.
"Приветстваме навлизането на повече играчи на пазара, защото това ще стимулира интереса на клиентите", заяви на пресконференция Кейджи Ендо, главен продуктов специалист в отдел "Планиране на продукти" на Nissan.
Представянето на новия модел в Япония ще последва дебюта му в САЩ и ще предшества пускането му в Европа през пролетта на следващата година, като засега не се планира този модел да се продава в Китай – най-големия автомобилен пазар в света.
Японският производител на автомобили се опитва да възстанови слабите си продажби на ключови световни пазари като Китай и Япония и търси нови партньорства, след като преговорите за сливане с Honda Motor се провалиха.
От представянето на първия Leaf през 2010 г. досега Nissan е продал 700 хил. автомобила от този модел в световен мащаб при общи продажби от 3,3 милиона превозни средства за финансовата година, приключила през март 2025 г.
"Надяваме се подобреният живот на батерията и по-краткото време за зареждане да привлекат клиенти в Япония, в противен случай ще се целим към пазарен дял от 2 на сто", каза главният маркетинг мениджър Акира Тераниши, визирайки дела на електромобилите в общия автомобилен пазар в Япония.
Японската компания произвежда новия модел Leaf в завода си в префектура Точиги за вътрешния и американския пазар, а за европейския пазар – във фабриката си в Съндърланд, Великобритания, посочва Киодо.
/БТА/


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа