IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Nissan пуска нов електрически модел Leaf в Япония в опит да даде тласък на продажбите

Новият модел ще бъде показан на 17 октомври с начална цена от около 34 хил. долара

12:09 | 08.10.25 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: unsplash.com
Снимка: unsplash.com

Затруднената японска автомобилна компания Nissan Motor обяви днес, че ще представи нов модел електромобил Leaf в Япония следващата седмица, надявайки се, че по-дългият пробег и по-краткото време за зареждане ще помогнат да бъдат повишени спадащите продажби, предаде Киодо.

Новият модел ще бъде показан на 17 октомври с начална цена от 5,19 млн. йени (около 34 хил. долара). Електромобилът изминава до 702 километра с едно зареждане, а батерията му се зарежда от 10 до 80 на сто за 35 минути с бързо зарядно устройство.

Nissan предлага новия Leaf на по-ниска цена от предходния модел и с 50 процента по-дълъг пробег. Версия с по-къс пробег се очаква през февруари.

Пускането на пазара се случва в труден момент за компанията, когато глобалното търсене на електромобили отслабва, а данъчните облекчения за покупка на електрически превозни средства (EV) в САЩ бяха прекратени от администрацията на президента Доналд Тръмп.

В Япония, където хибридите и плъгин превозните средства остават по-популярни от изцяло електрическите коли, конкуренцията се засилва с навлизането на вътрешния пазар през последните години на китайската BYD и южнокорейската Hyundai Motor Co, следвайки американския производител Tesla.

"Приветстваме навлизането на повече играчи на пазара, защото това ще стимулира интереса на клиентите", заяви на пресконференция Кейджи Ендо, главен продуктов специалист в отдел "Планиране на продукти" на Nissan.

Представянето на новия модел в Япония ще последва дебюта му в САЩ и ще предшества пускането му в Европа през пролетта на следващата година, като засега не се планира този модел да се продава в Китай – най-големия автомобилен пазар в света.

Японският производител на автомобили се опитва да възстанови слабите си продажби на ключови световни пазари като Китай и Япония и търси нови партньорства, след като преговорите за сливане с Honda Motor се провалиха.

От представянето на първия Leaf през 2010 г. досега Nissan е продал 700 хил. автомобила от този модел в световен мащаб при общи продажби от 3,3 милиона превозни средства за финансовата година, приключила през март 2025 г.

"Надяваме се подобреният живот на батерията и по-краткото време за зареждане да привлекат клиенти в Япония, в противен случай ще се целим към пазарен дял от 2 на сто", каза главният маркетинг мениджър Акира Тераниши, визирайки дела на електромобилите в общия автомобилен пазар в Япония.

Японската компания произвежда новия модел Leaf в завода си в префектура Точиги за вътрешния и американския пазар, а за европейския пазар – във фабриката си в Съндърланд, Великобритания, посочва Киодо.

/БТА/

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:09 | 08.10.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още