Японският производител на автомобили Nissan Motor Co. обнови един от по-популярните си кей автомобили, докато освежава остарялата си продуктова гама, след като записа няколко разочароващи тримесечия по отношение на печалбата и продажбите, съобщава Bloomberg.
Четвъртото поколение Roox ще бъде пуснато в продажба в Япония до края на годината при цена от 1,6 млн. йени (10 800 долара). Новият модел има по-голям пробег, повече функции за безопасност и вградена свързаност.
Кей автомобилите формират около една трета от японския автомобилен пазар, а Roox, модел с бензинов двигател, пуснат на пазара за първи път през 2009 г., регистрира средно 80 хил. продажби годишно, което го прави един от по-популярните мини автомобили в гамата на Nissan.
Автомобилният производител пуска по-новата версия, за да намали разходите, да премахне работни места и да затвори фабрики.
„Не приемаме ситуацията лекомислено“, изтъква директорът по производството Юуки Танака пред журналисти в централата на Nissan в Йокохама. „Постоянно мислим за нашата гама“, добавя той.
Най-продаваният кей автомобил в Япония е N-BOX на Honda Motor Co., от който са продадени над 200 хил. бройки през 2024 г. Sakura на Nissan, електрически кей автомобил, с регистрирани над 20 хил. продажби годишно, е най-популярното превозно средство, задвижвано изцяло с батерии в Япония.
Планът на Nissan да пусне на пазара серия от нови модели, включително електрически превозни средства, хибриди и бензинови автомобили, е част от плана на главния изпълнителен директор Иван Еспиноса, обявен през май, да съживи Nissan.
Слабите продажби в САЩ и Китай се дължат и на остарялата моделна гама, което тласна Nissan към най-тежката му финансова криза, откакто френският автомобилен производител Renault SA го спаси от банкрут преди около 26 години.
Автомобилният производител предупреди за големи загуби, докато се стреми да реализира мащабен план за възстановяване. Миналия месец Nissan прогнозира оперативна загуба от 180 млрд. йени за периода април-септември и не предостави прогноза за фискалната година, приключваща в края на март 2026 г.
Еспиноса също така обяви планове за съкращаване на 20 хил. работни места и намаляване на производствения капацитет от 17 до 10 обекта. През юли Еспиноса заяви, че компанията ще прекрати производството във фабриката в Опама, където стартира производството на Leaf, първият в света електромобил за масовия пазар.


Какво ще бъде времето в събота?
Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Над 500% поскъпване за ден: Китай извади нов конкурент на Nvidia
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Разбраха се: Тристранката постигна съгласие по Бюджет 2026
Желязков отвърна на Белобрадова за поднесената оставка и защо не я подписва
Още един депутат изгоря с подкуп в украинския парламент
Келеши летят с над 300 км/ч на Околовръстния път в София, похвалиха се в нета ВИДЕО
Една жена е загинала, а друга е тежко ранена при стрелба в Хърватия