Nissan Motor Co. планира да емитира дълг на стойност около 5 млрд. долара, за да подкрепи финансирането на своето преструктуриране, планирано от главния изпълнителен директор Иван Еспиноса. Това е част от по-широката инициатива за финансиране, целяща поддържане на бизнеса, съобщава Bloomberg.
Японският производител на автомобили ще продаде конвертируеми облигации на стойност 150 млрд. йени (1 млрд. долара) за инвестиции в нови продукти и технологии. Nissan също така планира да емитира необезпечени облигации, деноминирани в долари и евро, на стойност 4 млрд. долара за общи корпоративни цели, изтъква Fitch Ratings, която предлага оценка BB за дълга.
Новият дълг е част от по-широките усилия на Nissan за набиране на над 1 трлн. йени, включително продажби на активи и планове за обратен лизинг за централата на компанията в Йокохама. Еспиноса, който беше назначен по-рано тази година, иска да вдигне на крака автомобилния производител, притиснат от остаряваща продуктова гама и падеж на огромен дълг през следващата година.
„Фокусът ще бъде върху това доколко Nissan ще може да убеди пазара защо е необходимо да набере капитал“, коментира Нобухико Курамочи, вицепрезидент на консултантската фирма Parasol Co. „Ще бъде трудно за инвеститорите да предприемат действия, докато промените, включително структурните реформи и корекциите на капиталовата структура, не станат видими“, добавя той.
Акциите на Nissan поевтиняха с 4,9% в първата сесия за седмицата, като отразиха новината за продажбата на конвертируеми облигации. От началото на годината цената на книжата на компанията се е понижила с около 30%.
Nissan също така планираше да вземе синдикиран заем от 1 млрд. паунда (1,4 млрд. долара), гарантиран от UK Export Finance, до края на фискалното тримесечие, което приключи на 30 юни.
С рейтинг BB, присъден от Fitch за деноминираните в евро и доларови облигации, инвеститорите остават предпазливи и поставят под въпрос дали планираните съкращения на работни места и затварянето на заводи на Nissan ще бъдат достатъчни, за да възстановят рентабилността на концерна след последната нетна загуба от 671 млрд. йени.
Автомобилната компания се възползва от пазара на дълг, след като спредовете по американските спекулативни облигации се стесниха до най-ниските си нива от февруари.
Nissan разполага с капитал от около 2,2 трлн. йени в брой и кредит, който трябва да е достатъчен за поддържане на бизнеса през следващите 12 до 18 месеца, заяви Еспиноса пред Bloomberg през май.


Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Какво ще бъде времето в събота?
Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Над 500% поскъпване за ден: Китай извади нов конкурент на Nvidia
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Надеждност на пътя – как да изберете правилните носачи за своя автомобил
Бурята „Байрън“ парализира Гърция с наводнения и затваряне на училища ВИДЕО
Леденият парк на София тази зима ще бъде с още по-голяма площ
Борисов вече и в TikTok, надява се Бюджет 2026 да се внесе скоро ВИДЕО
Разбраха се: Тристранката постигна съгласие по Бюджет 2026