Nissan Motor Co. планира да емитира дълг на стойност около 5 млрд. долара, за да подкрепи финансирането на своето преструктуриране, планирано от главния изпълнителен директор Иван Еспиноса. Това е част от по-широката инициатива за финансиране, целяща поддържане на бизнеса, съобщава Bloomberg.
Японският производител на автомобили ще продаде конвертируеми облигации на стойност 150 млрд. йени (1 млрд. долара) за инвестиции в нови продукти и технологии. Nissan също така планира да емитира необезпечени облигации, деноминирани в долари и евро, на стойност 4 млрд. долара за общи корпоративни цели, изтъква Fitch Ratings, която предлага оценка BB за дълга.
Новият дълг е част от по-широките усилия на Nissan за набиране на над 1 трлн. йени, включително продажби на активи и планове за обратен лизинг за централата на компанията в Йокохама. Еспиноса, който беше назначен по-рано тази година, иска да вдигне на крака автомобилния производител, притиснат от остаряваща продуктова гама и падеж на огромен дълг през следващата година.
„Фокусът ще бъде върху това доколко Nissan ще може да убеди пазара защо е необходимо да набере капитал“, коментира Нобухико Курамочи, вицепрезидент на консултантската фирма Parasol Co. „Ще бъде трудно за инвеститорите да предприемат действия, докато промените, включително структурните реформи и корекциите на капиталовата структура, не станат видими“, добавя той.
Акциите на Nissan поевтиняха с 4,9% в първата сесия за седмицата, като отразиха новината за продажбата на конвертируеми облигации. От началото на годината цената на книжата на компанията се е понижила с около 30%.
Nissan също така планираше да вземе синдикиран заем от 1 млрд. паунда (1,4 млрд. долара), гарантиран от UK Export Finance, до края на фискалното тримесечие, което приключи на 30 юни.
С рейтинг BB, присъден от Fitch за деноминираните в евро и доларови облигации, инвеститорите остават предпазливи и поставят под въпрос дали планираните съкращения на работни места и затварянето на заводи на Nissan ще бъдат достатъчни, за да възстановят рентабилността на концерна след последната нетна загуба от 671 млрд. йени.
Автомобилната компания се възползва от пазара на дълг, след като спредовете по американските спекулативни облигации се стесниха до най-ниските си нива от февруари.
Nissan разполага с капитал от около 2,2 трлн. йени в брой и кредит, който трябва да е достатъчен за поддържане на бизнеса през следващите 12 до 18 месеца, заяви Еспиноса пред Bloomberg през май.


Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна