IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Електрическият SUV на Xiaomi има потенциал да стане най-продаваният в света

Европейските производители ще трябва да преосмислят какво предлагат на пазара на фона на конкуренцията от Китай

20:02 | 04.07.25 г. 2
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Западните производители на луксозни автомобили трябва да се страхуват от все по-усъвършенстваните и евтини електрически автомобили, които Китай произвежда. Един такъв пример е електрическият SUV модел на Xiaomi - YU7, чиито продажби започнаха от малко над 35 хил. долара, а най-скъпият вариант е 46 хил. долара. Това коментира Любомир Станиславов, изп. директор на "Аутомотив Клъстер България", в предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria 

Той заяви, че Xiaomi предлага много автомобили с много качества на изключително конкурентна цена и това е причината за еуфорията на пазара. В първия час на продажби близо 289 хил. души са поръчали новия автомобил на сайта на компанията, коментира Станиславов. Колата все още се предлага само в Китай, но дори след мита тя ще струва два пъти по-малко от автомобилите на западни конкуренти на компанията.

"Западните производители трябва да се притесняват, защото всичко това, което Xiaomi предлага под една или друга форма, са неща, които са изобретени от тях….Характеристиките и качеството на използваните материали на YU7 са на световно ниво", посочва той.

YU7 е пълно олицетворение на идеята софтуерът да е водещата част от новите електромобили и обединява най-добрите тенденции от автомобилопроизводството. Изумително е, че това е вторият модел на компанията, а тя дори не притежава собствени производствени мощности, каза гостът в предаването. 

Колата се явява най-сложната и скъпа част от цялостната екосистема на Xiaomi, която включва смартфони, телевизори, всякакви умни устройства за дома. "Това е интелигентност на следващо ниво, която все още други производители е трудно да направят, тъй като те не произвеждат такива екосистеми като Apple, Samsung, Huawei. Това е новото голямо предимство", подчертава Станиславов.

Ако се изпълнят плановете на компанията да излезе на международните пазари до четири-пет години, и Xiaomi оцелее в ценовата война в Китай, YU7 има потенциал да стане най-продаваният електромобил в света, както беше Model Y на Tesla.

Европейските производители ще трябва да преосмислят какво предлагат на пазара на фона на конкуренцията от Китай. Премиум сегментът вече не може да разчита само на мощност и скорост за привличането на клиенти, тъй като вече може да се купи масов автомобил с близо 700 к.с., който ускорява до 100 км/ч за малко над 3 секунди, за под 40 хил. долара.  

Как ще се развие ценовата война при производителите на електромобили в Китай и какъв ще е ефектът в Европа може да гледате във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:55 | 04.07.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още