IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Производителите на електромобили са заклещени в голям борсов балон

Tesla е пример за успех сред новите имена в индустрията, но компаниите, които могат да следват стъпките на американския концерн, са малко

13:25 | 28.11.20 г. 18
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Chris Ratcliffe/Bloomberg</em></p>

Снимка: Chris Ratcliffe/Bloomberg

Дори Tesla признава, че от 2003 г. насам поне два пъти е била на косъм от фалит.

Конкуренцията в сегмента за електромобилите продължава да се засилва, въпреки че конструкцията на този тип превозни средства е по-сложна от тази на петролните автомобили, тъй като разработването на достатъчно ефективна и безопасна технология се оказва трудно начинание.

Лидерите в автомобилната индустрия Volkswagen и General Motors са много по-добре капитализирани и разполагат с много по-богат опит в управлението на веригите на доставка и изграждането на своите марки. Въпреки че такива компании стартираха мудно в надпреварата за електрификация на автомобилите, те набират преднина и ангажират все повече ресурс за подмяна на продуктовото портфолио.

Няколко фактора стоят в основната на впечатляващото поскъпване на акциите на производителите на електромобили напоследък. Федералният резерв на САЩ предизвика истерия от спекулации, намалявайки лихвите до нула, докато отегчените милениали преоткриха търговията с акции от вкъщи чрез платформата Robinhood.

Производителите на електромобили, от своя страна, знаят как да привлекат вниманието на обществеността. Workhorse Group Inc. обяви, че може да подкрепи своя флот от куриерски микробуси с дронове, докато XPeng залага на автономните технологии при автомобилите. От своя страна, ElectraMeccanica Vehicles Corp. представи иновативен триколесен електромобил, който се вписва идеално в градски условия. Тази година се появи и нова мода сред производителите на електрически превозни средства – използването на компании за придобиване със специално предназначение (SPAC) за листване на борсата.

електромобили електромобили

Възползвайки се от примера на Apple, която разчита на компании като Foxconn за производството на своите продукти, американският концерн Fisker планира да използва производствените възможности на канадския доставчик на авточасти Magna International Inc за изграждането на SUV модела Ocean. Подобна стратегия прилага и Nikola Corp. по отношение на General Motors и CNH Industrial NV.

Други компании възприемат различен подход. Стартъпът Lordstown Motors Corp., който произвежда електрически пикапи, придоби завод на GM и лицензира технология на Workhorse, за да ускори налагането на своите продукти на пазара.

Същите тези компании срещат множество трудности при изпълнението на своите планове. Коронавирусът принуди Workhorse да прекрати временно работата в свое съоръжение заради разпространението на вируса сред работниците. Li Auto пренасочи към своите сервизи 10 000 електромобила, произведени преди юни тази година, заради дефект в окачването, докато Workhorse и XPeng се сблъскват с проблеми при доставките на батерии.

Големият тест за компаниите, които искат да се превърнат в „новите Tesla“, е да поискат още пари от инвеститорите, когато привършат наличните такива. Всичко това кара продавачите на къси позиции да потриват ръце. Продължаващия ръст в цената на акциите на Tesla обаче служи като предупреждение за онези, които залагат срещу балона.

Херберт Дийс може и да се окаже прав за автомобилните производители и техния борсов възход, но все пак е възможно много от представителите на индустрията да се провалят по пътя.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:25 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

3
rate up comment 9 rate down comment 5
Hahoto2
преди 3 години
Няма балони, набивайте пари в "бъдещето" и чакайте Михаля, ама внимавайте като свърши зеления цоцеализъм, ще ви посърнат зелевите листа! Зареждането на Тесла на зарядна станция Tesla Supercharger вече е по-скъпо, отколкото еквивалентна бензинова кола. https://***.whichcar.com.au/car-news/teslas-now-more-expensive-to-charge-than-petrol-cars?fbclid=IwAR1LITTA5HaQg9SLZK3UDgcCIv8LHCKnv22fngsaOrLoE0lZin3zK5C3VNMМексико спира присъединяването на нови ВЕИ, ЗАБЕЛЕЖИ, за да си гарантира енергийната СИГУРНОСТ по време на Ковид19.https://***.pv-magazine.com/2020/05/05/mexican-government-halts-grid-connection-of-new-solar-and-wind-projects/?fbclid=IwAR2HRajUOVePshpI_mikKD7ZfRi9R0bpgT9YULwj9Pv2mvkPkerFLC4lI2gСлед спиране на субсидиите в Англия ръстът на ВЕИ само 1.5 процента!https://inews.co.uk/news/environment/solar-panel-installations-homeowners-power-companies-plummet-749069?fbclid=IwAR3xWFeuPlMYiXr-oFGoAYQxqeKOla6UF8-ZOFmTG8ZmRth5rZNkfVtx2PsФранцузите са извадила сапа и се канят да клъцнат договорите на 800 ВЕИ централи.https://***.pv-magazine.com/2020/05/05/mexican-government-halts-grid-connection-of-new-solar-and-wind-projects/?fbclid=IwAR2HRajUOVePshpI_mikKD7ZfRi9R0bpgT9YULwj9Pv2mvkPkerFLC4lI2g
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 5 rate down comment 7
zelka007
преди 3 години
и как ще намалее тази нужда от нови автомобили , като постоянно растат продажбите ... ?! автомобилът е изразяване на инвидуалност ... иначе всички автомобили щяха да се бели дачии ... или черни фордове , ако перефразирам един велик човек ... който му се вози в обществен транспорт да се вози ... :)))докато има мерак в мъжете за търкане със засукани жени дотогава ще има индивидуални превозни средства ... :))) ... аз мои коли няма да споделям с никой , може да давам на приятелчета , или да си ги разменяме за по седмица-две за разнообразие , но да споделям ... абсурд ... !!и къв е този по-голям отпечатък , каквото и да означава това ... ?! нещо като голямата стъпка на йети ли ... ?!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 8 rate down comment 3
ivanrog
преди 3 години
За мен индивидуалния автомобил ще се превръща все повече в минало, предвид зеления преход, който се прави. Причината е проста - няма как една "купчина ламарини" да бъдат "зелени" при нисък пробег, без значение от тяхната ефективност, все пак ресурсите, за да бъдат произведени не са никак малко и точно те създават достатъчен отпечатък. От тук и за да е наистина зелено ще се мине към споделен(такси, коли под наем и т.н) и/или обществен транспорт, което пък води до естествено намаляване на нуждата от нови автомобили. Това е като това, което се случва в енергетиката - дали по-чисти производства или енергийна ефективност.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още