fallback

Как Stellantis позиционира своите 14 марки в процеса на електрификация?

Новите слогани показват как всяка марка търси начини да се хареса на купувачите в прехода на концерна към зелена мобилност

09:09 | 25.07.21 г.

Бързият преход към електрификация представлява предизвикателство за компаниите, особено когато говорим за бизнес, който е обременен от десетилетия на инвестиции в традиционни автомобилни технологии, носещи рентабилност.

Шегата с Voltswagen на германската група Volkswagen всъщност отлично илюстрира стремежа на автомобилната индустрия да се препозиционира спрямо глобалния тренд на преход към въглеродо неутрална икономика, пише Automotive News.

Но това е една деликатна задача. 

Stellantis се зае с темата сериозно в четвъртък, представяйки слогани, които обобщават стратегиите на всяка една от нейните 14 марки, като част от изчерпателна презентация за своята пътна карта с фокус върху електрификацията.

Задачата пред Stellantis включва и извоюване на място за всеки от тези брандове на поне два основни пазара, Европа и САЩ.

От Jefferies дават положителна оценка на ръководителя на концерна Карлос Таварес по време на презентацията, отбелязвайки, че „ясната диверсификация на марките“ на Stellantis ще „ограничи припокриването и ще подкрепи предстоящото рационализиране на европейските доставки до 2023 г., очертавайки пътя към по-директни продажби“.

Като цяло „Денят на електромобилите 2021“ имаше за цел да потуши нестихващите опасения, че Stellantis изостава в електрическите стремежи от други големи имена в индустрията.

„Открихме, че индустриалната стратегия съответства с тази на конкурентните планове, пускането на продукти в синхрон с различни пазарни темпове и капиталовите разходи – също съответстват на историческата капиталова ефективност“, посочват от Jefferies.

Automotive News представя и новите слогани на всяка една марка под чадъра на Stellantis:

Alfa Romeo

От 2024 г. брандът става Alfa e-Romeo, като змията в емблемата се трансформира на щепсел – символ на електрическата мобилност в момента. Премиум марката, която не се представя особено добре под управлението на Fiat Chrysler, е с нов главен изпълнителен директор – Жан-Филип Импарато, като планира пускането на редица електрически модели през следващите години.

DS Automobiles

„Изкуството на пътуването, величествено“. Премиум брандът, обособен през 2014 г. ще се присъедини към усилията на Alfa Romeo и Lancia относно електрификацията.

Lancia

„Най-елегантният начин да защитим планетата“. Италианската марка разполага с доста бедно портфолио, като има амбициите да разшири бизнеса си извън своя единствен пазар – Италия. Слоганът предполага, че брандът ще се пренасочи към пазара на премиум автомобили.

Maserati

Марката с най-скъпите автомобили в рамките на Stellantis тъкмо пусна в продажба своята суперкола MC20, която ще разполага с изцяло електрическа версия след две години.

Opel/Vauxhall

„Зеленото е новото страхотно“. Германският концерн хвърли ръкавицата към компании като Ford и Volkswagen, обявявайки планове за пълна електрификация за Европа през 2028 г. От марката споделят, че планират навлизане и на китайския пазар, най-големия в света.

Peugeot

„Превръщане на устойчивата мобилност в добре прекарано време“. Флагманът на PSA Group е лидер при електрификацията – новият главен изпълнителен директор Линда Джаксън заяви, че следващото поколение автомобили на бранда ще се фокусира върху увеличаването на човешката производителност, предоставяйки автономно шофиране.

Fiat

„Зеленото е зелено, само когато е зелено за всички“. Емблематичната италианска марка с фокус върху масовия пазар тепърва навлиза в електрическата мобилност със своя Fiat 500, като достъпността на превозните средства ще продължи да бъде от основни значение за нейната стратегия.

Abarth

„Нагорещяване на хората, но не и на планетата“. Подмарката на Fiat все още не е представила електрически модел, но слоганът показва, че това тепърва предстои да се случи.

Citroen

„Citroen electric: Благополучие за всеки!“. През последните години френската марка набляга на комфорта и стила. Те вече пусна хибриден SUV модел, като през 2021 г. представи и напълни електрическа версия на компактния С4.

Търговските превозни средства

Peugeot, Citroen и Opel разполагат с добре представяща се гама от изцяло електрически микробуси в Европа и заедно трите марки могат да се похвалят с доминиращ пазарен дял. 

Jeep

„Свобода без емисии“. Популярната американска марка вече електрифицира своите продукти за Европа с плъгин хибриди. До 2025 г. тя ще представи и напълно електрически модели.

Ram

„Създаден, за да служи на устойчива планета“. Марката изостава от конкуренцията в лицето на Ford, General Motors и редица стартъпи по отношение на пазарната реализация на електрически пикап, но изпълнителният директор на Stellantis Карлос Таварес очаква брандът да засили своята позиция към 2024 г., когато разполага с критична пазарна маса.

Chrysler

„Чиста технология за ново поколение семейства“. Все още малко се знае за плановете на марката, която през последните години продава единствено миниванове в САЩ. Нейният слоган обаче показва, ще тя ще се съсредоточи върху по-просторните модели, използващи новата платформа STLA Large.

Dodge

„Разкъсай улиците, не планетата“. Stellantis признава, че автомобилите с 800 конски сили, задвижвани с бензинов, осемцилидрнов, V-образен двигател няма лесно да бъдат изместени от електромобилите. Въпреки това се очаква марката да представи своя електрически eMuscle до 2024 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:16 | 10.09.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още