„Тези метали не са толкова важни, колкото петрола и затова е по-вероятно да бъдат изложени на рискове относно доставки или да станат обект на санкции“, коментира Такаюки Хонма, старши икономист в Sumitomo Corporation Global Research.
Още преди войната в Украйна автомобилните производители предупреждаваха, че нарастващите цени на суровините се отразяват на финансите им. Toyota заяви на 9 февруари, че увеличението на тези разходи генерира отрицателно въздействие от 630 млрд. йени за настоящата фискалната година, докато Nissan съобщи предишния ден, че покачването на цените на ключови суровини оказва отрицателно въздействие от 81 млрд. йени за деветте месеца до декември 2021 г.
За потребителите това може да означава по-висока цена на следващата им кола. Американският електромобилен концерн Tesla Inc. през март повиши на два пъти цените на своите превозни средства в Китай и САЩ поради по-високи материални и логистични разходи. А сега същата тази вълна може да се пренесе и в Япония.
През февруари Honda Motor заяви, че очаква скок на разходите с 290 млрд. йени през тази фискална година поради покачването на цените на суровините.
суровини
„Обикновено поемаме разходите чрез нашите вътрешни усилия за намаляване на разходите, но увеличението е твърде голямо, за да го направим“, призна финансовият директор на Honda Кохей Такеучи. Компанията планира да увеличи цените на автомобилите в Северна Америка и може да обмисли подобен ход за Япония, "ако е необходимо", добавя той.
Автомобилните производители търсят решения навсякъде, където могат да намерят такива.
Алиансът Nissan-Renault-Mitsubishi заяви, че намаляването на разходите за суровини е "продължаващ процес" и че споделя ключови суровини като никел и литий в рамките на алианса.
Други компании инвестират в изследвания, за да намерят алтернативи на труднодостъпни или по друг начин рискови суровини, като кобалт, чието производство е свързано с нарушения на правата на човека.
Наохиро Нимура, партньор в японската консултантска компания за суровини Market Risk Advisory, споделя, че автомобилните производители се нуждаят от по-фундаментална промяна в своя подход.
„Системата „точно навреме“ се основава на предпоставката, че автопроизводителите могат да набавят необходимите суровини по всяко време и отвсякъде“, посочва Нимура.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат
преди 3 години Бе да им имам проблемите.През миналата година почти всички отчетоха рекордни печалби и маржове, заради по-високите цени и увеличените доставки на по-луксозните модели.Не те имат проблеми, а средните потребители... отговор Сигнализирай за неуместен коментар