IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Има ли място за втори играч на пазара на споделено пътуване?

Новият отчет на Lyft показа, че компанията значително изостава от конкурента си Uber

16:12 | 11.02.23 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: David Paul Morris/Bloomberg
Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

Цената на акциите на Lyft се срина с 35% в петък сутринта, след като компанията отчете лоши тримесечни резултати. Този спад и растящата загуба показват доколко компанията за споделено пътуване, достигаща пазарна капитализация от 4 млрд. долара, изостава спрямо основния си конкурент Uber, пише Дженифър Саба в коментар за Ройтерс.

Трудно е да си представим как Lyft може да навакса изоставането си по начин, по който да не ощети акционерите ѝ още повече, допълва тя.

Компанията, ръководена от Логан Грийн, в четвъртък обяви, че ще намали цените, въпреки че вече е на червено. Нетната загуба на Lyft от близо 600 млн. долара за четвъртото тримесечие беше два пъти по-голяма от това, което компанията загуби година по-рано.

Първите три месеца на тази година изглеждат още по-зле. Lyft вярва, че може да поситне между 5 и 15 млн. долара коригирана EBITDA, което е с около 60 млн. долара по-малко от очакваното от анализаторите по данни на Refinitiv.

При Uber ситуацията изглежда много по-различно. В сряда компанията, чиято капитализация достига 69 млрд. долара, заяви, че звеното ѝ за мобилност, включващо споделеното пътуване, е генерирало 655 млн. долара коригирана EBITDA за четвъртото тримесечие, записвайки близо осемкратно увеличение. Освен това Uber има огромен бизнес с доставки на храна, за разлика от Lyft. Междувременно делът на Uber на американския пазар на споделено пътуване е 70%, а този на Lyft – 30%, според MoffettNathanson.

Сега Lyft е в трудна позиция. Uber доминира в споделеното пътуване, защото има пет пъти повече активни шофьори и куриери месечно от нея. А ако приемем, че клиентите просто искат да стигнат от точка А до точка Б бързо, безопасно и евтино, това оставя на Lyft само три лоста, които може да задейства: намаляване на разходите, привличане на водачи с по-добри тарифи и активен маркетинг.

И все пак Uber може да направи всичко това и то с много по-голяма мощ. Нищо чудно, че инвеститорите смятат, че може би няма място за втори играч на пазара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:12 | 11.02.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още