fallback

Японските автопроизводители се сблъскват с криза при продажбите в Китай

Изоставането при технологиите и ценовата достъпност от китайските съперници изяжда от пазарния дял на базираните в Япония концерни

15:56 | 06.05.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Автомобилните производители, базирани в Япония, са изправени пред криза на продажбите в Китай, показват нови данни, цитирани от Ройтерс. Основната причина за проблемите на тези компании е вече започналият преход към електрически превозни средства, който обхваща все по-голяма част от китайския пазар – най-големият в света, водейки до спад в продажбите на популярните до скоро конвенционални модели на японците.

Общите продажби на японските автомобилни марки в Китай са намалели с 32% на годишна база през първото тримесечие, което е над два пъти повече спрямо темпа на общото свиване на пазара, показват индустриални данни, анализирани от Ройтерс.

Въпреки че други автомобилни производители като Volkswagen AG също претърпяват свиване в Китай, японските компании се открояват поради ограниченото си присъствие в сегмента на изцяло електрически и плъгин хибридни модели.

Производството и маржовете ще бъдат подложени на натиск в Китай, тъй като автопроизводителите намаляват цените и броя на конвенционалните автомобили, за да поддържат запасите под контрол, посочват анализатори, в тревожен знак за конкуренцията, с която японските концерни все по-трудно се справят извън родния пазар.

„Японските автомобилни производители се сблъскват с малко по-големи запаси от нови автомобили в Китай“, споделя Ясуши Мацуи, главен финансов директор на доставчика на части Denso Corp.

Mitsubishi Motors Corp. заяви миналата седмица, че е спряла производството на своя SUV Outlander в Китай за три месеца и ще понесе наказателна такса от 77 млн. долара за забавяне на продажбите в рамките на съвместното си предприятие с държавната GAC Group.

Делът на японските автомобилни компании от общите продажби в Китай се свива. Източник: Ройтерс

Японският концерн, подобно на някои други местни производители, не разкрива данни за продажбите си в Китай. Индустриалните данни, анализирани от Ройтерс, показват, че продажбите на Mitsubishi през първото тримесечие в азиатската страна са спаднали с 58% спрямо същия период на 2022 г.

Междувременно моделът Sylphy на Nissan - седан, който беше най-продаваният автомобил в Китай в продължение на три години, е изместен миналата година от плъгин хибрида на BYD Song.

От Nissan посочват, че концернът е продал над 5 млн. броя Sylphy в Китай през годините, добавяйки, че хибридна версия с електрическо задвижване отговаря на условията за стимули, осигурени от управата на Гуанджоу.

Компанията допълва, че работи с други градове за подобна подкрепа. Хибридната версия на седана с електрическо задвижване e-Power ще играе централна роля за трансформацията на марката Nissan в Китай, изтъкват още японците.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:56 | 06.05.23 г.
fallback
Още от Анализи виж още