fallback

Китай може да засенчи всички останали на автомобилното изложение в Мюнхен

Броят на присъстващите китайски концерни, включително BYD Co., Nio Inc. и Xpeng Inc., се очаква да нарасне двукратно спрямо участниците в IAA през 2021 г.

13:45 | 01.09.23 г. 6

М-то в Международното автомобилно изложение (Internationale Automobil-Ausstellung) особено ясно характеризира тазгодишното събитие в Мюнхен, тъй като половината от компаниите, които ще вземат участие в него следващата седмица, идват от други страни. От тях 41% са базирани в Азия.

Броят на присъстващите китайски концерни, включително BYD Co., Nio Inc. и Xpeng Inc., се очаква да нарасне двукратно спрямо участниците в IAA през 2021 г., пише Bloomberg.

Тазгодишното изложение ще бъде най-малко „германско“ от провежданите до момента събития в Мюнхен, като се има предвид скоростта, с която Китай се превърна в износител на автомобили в международен план. В допълнение към заемането на повече пространство в изложбените центрове, китайските автопроизводители привличат допълнително вниманието на ръководствата на Volkswagen AG, Mercedes-Benz Group AG и BMW AG, чиито бизнеси разчитат в голяма степен на двете икономически сили (Китай и Германия), които изглеждат все по-нестабилни.

„Силното китайско присъствие на IAA представлява навлизане в сърцето на европейския автомобилен пазар и това е нещо, което местните производители не бива да подценяват“, предупреждава Петер Финтл, консултант в Capgemini Engineering.

Според него китайските концерни идват с изключително конкурентни автомобили, които са проектирани и произведени да се харесат на западните купувачи.

Базираните в Китай автопроизводители пускат на пазара електромобилни с невероятно бързи темпове и разширяват своето присъствие отвъд граница, докато на местно ниво бушува ожесточена ценова война, започната от Tesla Inc. в края на миналата година.

Междувременно германците са принудени да ускорят разработката на нови модели, тъй като проблеми със софтуера, особено при Volkswagen, забавиха дебютирането на ключови нови модели. Инфлационният натиск, недостигът на квалифицирани работници и високите цени на енергията в цяла Европа създават допълнителни препятствиq и структурни предизвикателства пред тези компании.

Въпреки че китайските компании до голяма степен изостават от чуждестранните конкуренти, когато става въпрос за автомобили с двигатели с вътрешно горене, държавните субсидии и растящият брой програмисти в страната им помогнаха да натрупат преднина при най-новите електрически и цифрови технологии. Те също така се възползват от по-ниските производствени разходи и от влиянието на Китай в световната верига на доставки на батерии.

BYD, която тази година изпревари Volkswagen като най-продаваната автомобилна марка в Китай, ще има силно присъствие на IAA, като се очаква да покаже SUV-а Seal U, своя шести модел, представен за европейския пазар за по-малко от  година. Avatr, електромобилна премиум марка, собственост на държавната китайска компания Changan Auto и най-големия производител на батерии в света Contemporary Amperex Technology Co. (CATL), ще покажат седана 12 - първия модел на предприятието извън Китай.

MG, британската марка, която сега е собственост на китайската SAIC, планира да представи своя двуместен електрически роудстър Cyberster.

Германците ще отговорят с електромобили, включително седана ID.7 на Volkswagen, който ще се предлага с дисплей с добавена реалност, предаващ информация в зрителното поле на водача. Превозното средство започва на цена от около 57 хил. евро.

Volkswagen, BMW и Mercedes ще покажат редица електрически автомобили в Мюнхен, но техните превозни средства от следващо поколение няма да бъдат налични до средата на десетилетието. Баварският премиум гигант ще се появи с прототип, представящ своята платформа за електромобили Neue Klasse, която се очаква да бъде в основата на моделите, които ще бъдат пуснати в продажба от BMW около 2025 г.

Въпреки целия напредък, който постигат в чужбина, няколко китайски стартъп компании изпитват финансови затруднения поради мудната икономика и засилващата се ценова война в Китай. Освен това им липсва дилърска и маркетингова инфраструктура, каквато европейските утвърдени компании изграждат в продължение на десетилетия, което потенциално усложнява техния натиск за продажби в региона.

Но германците не само се конкурират с китайците – някои от тях работят с техните съперници, за да получат достъп до нови технологии, както и до потребители, на най-големия автомобилен пазар в света. През юли Volkswagen обяви планове да инвестира 700 млн. долара в Xpeng, четвъртия производител на автомобили, с който има партньорство в Китай. Mercedes си сътрудничи с BAIC, докато BMW използва технология на Great Wall за новия електрически Mini Cooper, който планира да представи скоро.

„Европейските производители на автомобили не бездействат, но времето изтича, тъй като пазарът на електромобили се разраства“, изтъква Финтл. „Добрата новина е, че натискът за разширяване се отнася за всички – включително за китайците“, добавя той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:51 | 01.09.23 г.
fallback
Още от Анализи виж още