Френската верига хипермаркети Carrefour отчита ръст на продажбите и оперативната печалба през първото полугодие благодарение на възстановяването на Европа и устойчивостта на бразилските операции, съобщава CNBC.
Слабата рентабилност на основния пазар на веригата – Франция, като цяло е компенсирана, отбелязва изданието. Медията припомня, че бяха увеличени данъците за големите търговски пространства в страната, което е увеличило разходите на компанията. Продължава и интеграцията с наскоро придобитата верига магазини Dia.
На резултатите на Carrefour във Франция натежават и трансферите на приходите от наеми от шопинг центровете към Carmila – дъщерното дружество на веригата, създадено през 2014 г., което се занимава с управлението и инвестициите в имоти.
Компанията продължава да изпитва проблеми и в Китай, където забавянето на икономиката се отразява на потреблението като цяло.
Базираната в Париж група заявява, че ще продължи да изпълнява своята стратегия за разширяване, като развива веригите си в Бразилия и Китай и електронната търговия. Ще продължи и процесът по интеграция на веригата DIA.
Carrefour реализира около три четвърти от продажбите си в Европа, отбелязва изданието. Компанията изглежда е в началото на своя Ренесанс благодарение на плана на новото ръководство за преструктуриране на бизнеса. Веригата се фокусира върху цените, съкращава разходи и разширява по-малките си магазини, като същевременно обновява и основната си, традиционна мрежа от хипермаркети.
Carrefour отчита оперативна печалба в размер на 726 млн. евро през първото полугодие, докато анализатори, анкетирани от Thomson Reuters, очакваха тя да достигне около 711 млн. евро. Финансовият резултат се подобрява с 2,6% на годишна база.
Нетните продажби за първата половина на годината възлизат на общо 37,7 млрд. евро, което е с 5,2% повече спрямо първата половина на миналата година.
Оперативната печалба на веригата във Франция достига 321 млн. евро, а оперативният марж остава стабилен въпреки придобиването на DIA, по-високите данъци и трансферите към Carmila, посочва компанията в отчета си.
В другите европейски държави оперативната печалба отбелязва рязък ръст до 122 млн. евро за полугодието от 36 млн. евро година по-рано. Увеличението се обяснява с възстановяването в Испания и подобряването на ситуацията в Италия, както и с по-доброто позициониране на веригата по отношение на цените.
Оперативната печалба от операциите в Латинска Америка нараства с малко над 26% за полугодието спрямо същия период на миналата година до 296 млн. евро заради доброто представяне на веригата в Бразилия и Аржентина.
В Азия обаче оперативната печалба е 50 млн. евро, като се отчита забавянето на китайския пазар, за който Carrefour прилага и специален екшън план. Този план се предвижда да залегне и в дългосрочната стратегия за развитие на групата.
Като основни приоритети за 2015 г. компанията посочва, че ще продължи да прилага екшън планове на всички пазари с по-слаби резултати и на пазарите с продължаващо подобряване. Ще продължи и експанзията на ключовите пазари на групата, както и ще се развива предлагането на стоки чрез повече канали за търговия, включително и с развиването на електронна търговия на някои пазари.


Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай