Динамиката на пазара на търговски площи в Европа драстично намалява след кризата. Сегашният ръст на новите наемни пространства е същият като отпреди 20 години, пише онлайн изданието property-magazine.com.
Към края на 90-те години индустрията се характеризираше със силен ръст на продажбите. Около 2005 г. секторът се подхранваше от икономическата дейност в Русия, Турция и Полша. Това обаче приключи с кризата от 2008 г., която пресече всякаква строителна дейност.
Ситуацията не се подобрява особено заради политическите и икономически кризи в Русия и Турция, слабия растеж в Европа като цяло, настъплението на онлайн търговията и ограничената експанзия на търговците.
Годишният растеж на новите отдаваеми площи в Европа, включително Турция и Русия, изглежда се стабилизира на ниво от малко под 4 млн. кв.м., отчита изданието. Проектите в Турция, Украйна и Полша намаляват, а в Германия, Румъния и България например се увеличават.
В последните пет години около 6,2 млн. кв.м нови търговски площи са построени в Русия, която е най-високата стойност в сравнение с останалите европейски пазари. Следва Турция с малко под 4 млн. кв.м, Полша с 2,4 млн. кв.м и Германия с 2,2 млн. кв.м.
Като обща тенденция изданието изтъква, че новите проекти са все по-малко. Увеличават се обаче сделките с търговски имоти – и отделни активи, и цели портфейли, заради изобилието от капитал, който търси възможности за инвестиции с по-висока доходност.


7 декември е обявен за Международен ден на гражданската авиация
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (7 декември)
Времето във Варна на 7 декември
Честваме паметта на свети Амвросий Медиолански
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Как "човекът на Тръмп" в НАСА ще изправари Китай в космоса?
Проходът Троян-Кърнаре е временно затворен
Япония е изправена пред криза, свързана с деменция
Почти 50% подкрепа за предложението за ограничаване на населението в Швейцария
Българският пазар е твърде малък за четири платформи за доставки на храна
преди 8 години Аз няма да злорадствам. Ще попитам? Имаше ли и каква беше електронната търговия преди 20 години? Особено у нас. Смешен въпрос. Как да растарт хем площите в моловете, хем логистичните площи като имаме една международна електронна търговия, която оптимизира изключително много складовите наличности, начините за плащане, транспорта т.н. Все пак аз виждам все нови и нови куриери, та вече нямат и изброяване. Развил се е друг бизнес значи покрай електронната търговия. Няма лошо. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Малиии, *** само 20 г. ли са върнаааме ве, *** няма ли балъци да дадЪт рамо на новостоящия се бИтонь, а "въвеждането в експлоатация" на бИтоня га ша стани, на кукуву ляту ли :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар