Най-голямата в света социална мрежа Facebook Inc. отчете през четвъртото тримесечие приходи и печалба, които надминават прогнозите на анализаторите. Резултатите на компанията са насърчени от мобилния рекламен бизнес.
Приходите на социалната мрежа за четвъртото тримесечие възлизат на 3,85 млрд. долара, надминавайки средностатистическите прогнози на анализаторите за 3,77 млрд. долара, показват данни на Bloomberg. Нарастването е от 49% на годишна база.
Нетната печалба на социалната мрежа скача с 34% на годишна база до 701 млн. долара. Печалбата, без някои специални ефекти, възлиза на 54 цента за акция, докато анализаторите очакваха тя да е в размер на 48 цента за акция.
Броят на месечно активните потребители се повишава с 13% до 1,39 млрд. От особена важност за компанията е фактът, че 1,2 млрд. от тези потребители влизат в страницата от смартфон или таблет. Бъдещето на социалната мрежа е свързано именно с тази тенденция - делът на рекламните приходи от мобилни устройства възлиза на 69%, докато през третото тримесечие той бе 66%. Преди година този дял бе около 50%.
„През 2014 г. успяхме да постигнем много“, казва основателят и главен изпълнителен директор Марк Зукърбърг. „Нашата общност продължава да расте и ние отчитаме постоянен прогрес в опита ни да свържем света в мрежата“. Броят на всекидневно активните потребители, които са най-ценни за Facebook, нараства с 18 на сто до 890 млн.
Резултатите са ранен индикатор на напредъка, постигнат от Facebook в изграждането на механизъм за продажби на реклами извън основния си бизнес. Базираната в Менло Парк, Калифорния, компания сега залага все повече на промоции на продажби за мобилни приложения и сайтове, като използва технология за проследяване на реакциите на потребителите, без значение какво е устройството, което те използват. Този ход помогна за насърчаване на приходите, макар че Facebook предупреди за възможността за увеличаване на разходите заради новите инициативи и придобивания като това на Oculus VR Inc. и WhatsApp Inc.
През изминалото тримесечие разходите на компанията са скочили с 87% на годишна база до 2,72 млрд. долара (2,4 млрд. евро). Това съответства на годишния брутен вътрешен продукт на Бурунди. Главният финансов директор Дейвид Уенър поясни, че и през текущото тримесечие ситуацията ще е подобна.
Компанията трябва да намери решения, с които да направи някои свои дъщерни компании, като Oculus VR или Whatsapp, печеливши. Възможна алтернатива инвеститорите може да видят още през следващата седмица, когато конкурентният Twitter представи своите финансови резултати.
В следборсовата търговия акциите на компанията, които поскъпнаха през последната година с близо 40%, почти не реагираха на финансовия отчет. Курсът се повиши леко с 0,5% до 76,15 долара за брой.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО