Alibaba Group Holding инвестира в Snapchat чрез сделка, която оценява приложението за изпращане на снимки на 15 млрд. долара. Случващото е поредният знак за увеличаващите се пазарни стойности на старт-ъп компаниите в Силициевата долина, пише Wall Street Journal.
Китайският гигант в онлайн търговията инвестира 200 млн. долара в Snapchat, твърдят двама източници, запознати със случая.
Оценяването отбелязва значителен ръст спрямо предишни инвестиции. Snapchat набра средства от най-малко два инвеститора – Yahoo и фирмата за рисков капитал Kleiner Perkins. В рамките на този кръг на финансиране стойността на Snapchat достигна 10 млрд. долара миналата година. Сред другите ѝ инвеститори са Benchmark, General Catalyst Partners, Institutional Venture Partners, Lightspeed Venture Partners, Coatue Management и DST Global.
През юли Wall Street Journal писа, че Alibaba е започнала преговори със Snapchat. Според един от източниците, запознати със скорошната инвестиция, интересът на Alibaba е отслабнал с времето, но наскоро отново се е възродил.
Snapchat привлича доста вниманието на инвеститорите, отчасти заради краткотрайния характер на съобщенията, които могат да бъдат изпращани чрез мобилното ѝ приложение. То предлага възможност за изпращане на текст и снимка, които изчезват след определен период от време. Snapchat стана един от старт-ъпите с най-висока пазарна оценка според WSJ. Според източниците на изданието приложението има повече от 100 млн. потребители.
Главният изпълнителен директор Евън Шпигел има за цел да превърне безплатното приложение в печеливш бизнес. Компанията започна да генерира първите си приходи през последните месеци, след като стартира продажбата на реклами, а сред клиентите ѝ се нареждат Samsung Electronics и Universal Pictures. Шпигел се позовава на успеха на азиатските технологични гиганти в изграждането на големи фирми, създаващи мобилни приложения за изпращане на съобщения, твърдейки, че те го вдъхновяват.
За Alibaba инвестицията е поредното вложение в старт-ъпи от Силициевата долина и в социалните мрежи. Сред инвестициите на китайската компания в САЩ се нареждат тези в TangoMe, Quixey и Lyft. Миналата година Alibaba увеличи своя дял в китайската социална мрежа Weibo и инвестира в собственото си чат приложение Laiwang.


Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ