fallback

Facebook се завърна към ръст на потребителите

Главният изпълнителен директор на Meta Марк Зукърбърг изтъкна новите усилия на концерна в борбата му с конкурента TikTok

09:33 | 28.04.22 г.
Автор - снимка
Създател

Основната социална мрежа на Meta Platforms Inc. – Facebook, е увеличила броя на потребителите си през първото тримесечие значително повече от прогнозите, което може да намали опасенията, че компанията губи инерция в резултат на насочването на новото поколение към по-младежки ориентирани сайтове като TikTok.

Цената на акциите се изстреля с над 19% в следборсовата търговия, след като компанията майка на Facebook Meta Platforms Inc. отчете 1,96 млрд. дневни потребители за водещата си платформа, което е завръщане към растеж след първия в историята спад през декемврийското тримесечие. Анализаторите очакваха 1,94 млрд. потребители, предава Bloomberg.

Приходите за периода се увеличиха с 6,6% до 27,9 млрд. долара и щяха да бъдат по-високи, ако не беше войната в Украйна, заяви компанията. Акциите се обезцениха с почти 50% тази година, а пазарната капитализация на компанията се сви с близо 400 млрд. долара, тъй като инвеститорите се притесняваха все повече, че основният бизнес и двигател на печалбата на Meta - рекламата в социалните медии - губи скорост. 

Изглежда, че тези опасения минават на заден план - поне засега - предвид факта, че през последното тримесечие Facebook добави 31 млн. нови дневно активни потребители.

Все пак много от предизвикателствата пред Meta остават. Главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг призна, че приложението за споделяне на видео съдържание TikTok, собственост на китайската компания ByteDance Ltd., представлява сериозна конкуренция за вниманието на младите потребители.

В сряда ръководителите на Meta, включително главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг, насочиха вниманието към няколко усилия за обръщане на тези тенденции. За да се пребори с конкурента си TikTok, който Зукърбърг изрично посочи като нарастваща заплаха, компанията заяви, че ще използва по-активно изкуствен интелект, за да препоръчва на потребителите съдържание от цялата социална мрежа, вместо да попълва каналите им предимно с публикации от приятели и семейство. Това на практика означава, че Facebook ще функционира по-скоро като канала For You на TikTok, който предлага на потребителите съдържание въз основа на техните интереси, определени от алгоритъма на компанията, а не на акаунтите, които те следват, пояснява The Wall Street Journal.

Преди това Meta разшири географския обхват на собствения си формат за кратки видеоклипове, известен като Reels, пускайки го във все повече държави.

А главният оперативен директор Шерил Сандбърг заяви по време на разговора с анализаторите, че печеленето на значителни пари от Reels ще бъде "многогодишно пътуване", подобно на усилията на компанията да печели пари от изчезващите Stories.

Reels вече съставляват повече от 20% от времето, което хората прекарват в Instagram, каза Зукърбърг. Компанията не дава показатели за общото време, прекарано в Instagram или в другите ѝ приложения, които включват WhatsApp и Messenger.

Зукърбърг заяви, че изкуственият интелект на компанията ще служи като „двигател за откриване, който може да ви покаже цялото най-интересно съдържание, което хората са споделили в нашата система".

Един от акцентите в представянето на Meta беше нейното звено Reality Labs, което е от основно значение за дългосрочните ѝ планове. Reality Labs разработва очила за виртуална реалност, добавена реалност и виртуални светове, известни като метавселена, в които потребителите могат да живеят и работят виртуално.

Приходите на звеното възлизат на 695 млн. долара, което е повече от очакваните от анализаторите 683 млн. долара. Подразделението е загубило близо 3 млрд. долара, което е повече от 1,8 млрд. долара година по-рано, тъй като компанията увеличава инвестициите си в тези области. Анализаторите очакваха загуба от 3,6 млрд. долара.

Компанията предупреди, че изграждането на метавселената ще коства много милиарди долари и няколко години работа, но Зукърбърг заяви, че това ниво на инвестиции ще започне да намалява.

Той обяви, че Horizon Worlds, който представлява свят на виртуална реалност с аватари без крака, ще бъде централната част от стратегията на компанията за метавселената. Компанията планира да пусне уеб версия на Horizon Worlds по-късно тази година в опит да увеличи броя на потребителите, които приемат услугата, каза Зукърбърг. Приходите от реклама на Meta за първото тримесечие възлизат на 27,9 млрд. долара, което е с 6,6% повече в сравнение с предходната година. Анализаторите бяха прогнозирали, че рекламните приходи на Meta ще нараснат до 28,3 млрд. долара през първото тримесечие на 2022 г.

Така ръстът на приходите бележи най-бавния темп, откакто компанията стана публична през 2012 г., което е сигнал за въздействието, което промените в проследяването на рекламите, въведени от Apple Inc. през миналата година, са оказали върху рекламния ѝ бизнес. Meta предупреди, че тези промени ще ѝ струват около 10 млрд. долара през 2022 г.

Концернът отчете нетна печалба в размер на 7,5 млрд. долара, в сравнение с очакванията на анализаторите за 7,1 млрд. долара.

Потребителската база на Facebook нарасна до 1,96 млрд. активни потребители дневно от 1,93 млрд., отчетени през февруари. През предходното тримесечие дневната активна потребителска база на Facebook е намаляла с 2 млн. потребители, ката за първи път компанията отчита спад на потребителите.

Meta заяви, че очаква приходи в диапазона между 28 и 30 млрд. долара за второто тримесечие, което е по-малко от очакваните от анализаторите 30,7 млрд. долара, според FactSet.

Данните за приходите на Meta са поредното доказателство за сътресенията в бизнеса с цифрова реклама. През миналата седмица конкурентът в областта на социалните медии Snap Inc. публикува резултатите си за първото тримесечие, които показаха, че бизнесът му продължава да усеща негативните последици от промените в политиката за защита на личните данни на Apple. Във вторник компанията майка на Google Alphabet Inc. също отчете по-бавен ръст на приходите, тъй като глобалните икономически сътресения се отразяват негативно на разходите за цифрова реклама.

Дневната потребителска база на Facebook в САЩ и Канада расте до 196 млн. потребители от 195 млн. в края на предходното тримесечие. В Европа дневно активните потребители на Facebook са намалели от 309 млн. в края на предходното тримесечие до 307 млн.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:46 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още