fallback

Meta въвежда по-строги ограничения на съдържанието за тийнейджъри

Компанията ще скрива повече съдържание от младежите в своите платформи

19:09 | 09.01.24 г.
Автор - снимка
Създател

Американският технологичен гигант Meta Platforms обяви, че ще крие повече съдържание от тийнейджърите в Instagram и Facebook, тъй като регулациите по целия свят притискат компанията да защитава децата от проблемни публикации в приложенията ѝ, предава Ройтерс.

Всички тийнейджъри вече ще бъдат в режим на най-рестриктивни настройки за контрол на съдържанието в услугите на Meta. Освен това допълнителни думи ще бъдат забранени за тях при търсене в Instagram, разкри компанията в публикация в блога си.

По този начин тийнейджърите по-трудно ще се натъкват на проблемно съдържание, като самоубийства, самонараняване и публикации, подтикващи към хранителни разстройства, когато използват функции като „Search” и „Explore” в Instagram, твърди Meta.

Компанията заяви, че мерките, които се очаква да бъдат пуснати в следващите седмици, ще помогнат за предлагането на по-„подходящо за възрастта“ изживяване.

Meta е под натиск както в САЩ, така и в Европа, заради обвинения, че нейните приложения са пристрастяващи и помагат за разпалването на криза с психичното здраве на младежите.

Главните прокурори на 33 американски щата, включително Калифорния и Ню Йорк, през октомври заведоха дело срещу компанията, заявявайки, че тя многократно е подвеждала обществеността относно опасностите в своите платформи.

От своя страна, Европейската комисия потърси информация за това как Meta защитава децата от незаконно и вредно съдържание.

Регулаторният настиск следва свидетелски показания в Сената на САЩ, направени от бивш служител на Meta, който твърди, че компанията е знаела за тормоза и за други вреди, пред които са изправени тийнейджърите в нейните услуги, но не е предприела нищо срещу тези проблеми.

Служителят призова компанията да направи промени в дизайна на Facebook и Instagram, за да подтикне потребителите към по-добро поведение и да предостави по-добри инструменти за справяне с неприятните изживявания на младите хора.

Децата отдавна са привлекателна демографска група за бизнеса, който се надява да ги привлече като потребители на възраст, в която се впечатляват по-лесно и могат да затвърдят лоялността си към марката.

За Meta, която през последните няколко години е в ожесточена конкуренция с TikTok за младите потребители, тийнейджърите може да помогнат за осигуряване на повече рекламодатели, които се надяват тези потребители да продължат да купуват техните продукти, когато пораснат.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:09 | 09.01.24 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още